Jump to content

Ladedata 180grs Interbond i kort 30-06 løp?


elvetom

Recommended Posts

Noen som har tips til startladning til 180grs Hornady Interbond 30-06..?

T3 med 50cm løp, og jeg bruker demper. Blir N-160 for tøft for demperen i såpass kort løp...? :roll:

Ellers kunne det vært greit å høre om folks erfaringer med denne kula på elgjakt :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg aner ikke, spør fordi jeg skal begynne å lade 30.06 selv og kommer til å satse på 180 grainere. Tenkte også å prøve overnevnte kule.

Har bare merket meg at N150, N160, N550 og N560 er kandidater ang. kruttvalg.

Jeg har 55 cm løp men lurer på å kappe av 5 cm hvis jeg monterer demper.

Link to comment
Share on other sites

Skal man bruke børsa til konkurnse å skyte 2000 skudd i året kan det være et tema med krutt vs demper men til jaktbruk og normal trening er det uaktuelt. Demperen kommer til å vare i mange mange år. Regner uansett ikke med at trådstarter skal skyte tusenvis med den interbond kula som er en fantastisk jaktkule. Skyt ivei. Har skutt hundrevis av skudd ladd med N-160 i 300win mag gjennom en alu demper uten tegn til errosjon/bortbrenning. Skyt ivei

Link to comment
Share on other sites

Takker for godt svar :) Har ladet 168grs Sierra MK til trening/jaktfelt med N-160 med særdeles godt resultat,så jeg vil helst slippe å bytte til kjappere krutt bare for demperens skyld :winke1: Har bare hørt så mye mas om at N-160 i korte løp dreper dempere :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Testet med 53grs N-160 bak Interbond idag,men den ga ikke mer en ca.35-40mm samling.....når jeg ser på tabeller for sammenlignbare kuler,så burde jeg vel kunne prøve å øke på med 1-2 grs? Flere som har erfaring med ladning av denne kula i 30-06 med N-160?

Link to comment
Share on other sites

Testet med 53grs N-160 bak Interbond idag,men den ga ikke mer en ca.35-40mm samling.....når jeg ser på tabeller for sammenlignbare kuler,så burde jeg vel kunne prøve å øke på med 1-2 grs? Flere som har erfaring med ladning av denne kula i 30-06 med N-160?

QL gir 755 m/s med 52cm løp med 55gr 160, er på gult så du kan sikkert øke. Øk med 05 gr pr lading.

Link to comment
Share on other sites

Takker! Er egentlig bare ute etter å få litt bedre presisjon, vil helst holde meg under 800ms med denne kula. Får prøve å øke litt forsiktig for å se om det er det som må til for å få samlet den litt bedre.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...