Jump to content

Sivilpistol klasse 4


hk75

Recommended Posts

Vedrørende revolverklassen så har jeg 2 spørsmål;

 

Som RO/utøver: Revolver skal være i hylster plassert som i standard klassen, hvordan er det med hurtigladere?

 

Revolver: Så langt har jeg sett på S&W 686 med 2,5" pipe, og S&W 67 og få denne kappet ned til 3". Våpenet skal fra tid til annen vikariere innenfor spesial revolver i NSF (og muligens på samme stevnet bli brukt i revolverklassen om tiden strekker til...), så begge 2 passer i teorien i boksene. Uavhengig av våpen valg, så vil den bli klargjort for moon-clips og .38 er patronen som kommer til å bli brukt.

 

Noen tanker omkring dem, +/-? Eneste fordelen jeg kan se pr i dag med 686 er at den kan benyttes også som pr. revolver på våre lokale innendørsmatcher hvor avstanden normalt sett er maks 10 meter (som oftest 3-5 meter), pga ikke tillatt å kappe løp i på våpen i pr. revolver. Innehar pr i dag våpen til revolverklassen, så dette er ikke et problem, men..."one gun, one solution"...

Link to comment
Share on other sites

Lov i sivil 4.

 

Men skal du ta med den i praktisk revolver kommer dette dilemmaet:

 

 

Replacement barrels, provided the barrel length, weight and profile are the same as the OFM standard;

 

Kapper du pipa blir den aldri ofm. Mye diskutert på global village i det siste. Forslag til endring av revolverreglementet. Er ikke production revolver men standard revolver,

Link to comment
Share on other sites

Forlag til endring i revolverklassen, når og om kommer dette opp?

 

Beste med 3" 67 over en 686 er uten tvil (sett i fra mitt ståsted) at den er rett og slett flottere å se på. 686 er bare en klump med stål... Men det er jo ikke skjønnhet som tar hjem trofeene, eller som med andre faser i livet som gjelder utseende...........når lyset er slukket......

Link to comment
Share on other sites

Blir tidligst behandlet på global assembly september 2014 og gjerdene fra 01/01-15 hvis det går igjennom. Sascha Bach som jobber med dette forslaget om å tillate mer, som for eksempel alle revolvere uansett type pipe etc. Og eventuelt åpne for open revolver, det vil gi mye liv til divisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Klart det er lov å kappe løp på revolver, man må bare se til at man kapper til samme lengde og dreier/freser til man har identisk profil på pipa som tilsvarende løpslengde fra OFM (I tilfelle 586/686 betyr det den lille kanten ytterst på pipa må på plass slik at profilen blir identisk med OFM pipe).

 

Min 586 er kappet fra 6" til 3", og det fine er at disse nå er identiske i profil, material, lengde, og utseende (Med unntak av sikte og siktefot, som er lov å bytte). Dette slik at løpet nå er identisk å se til med en 3" 586/686 så nær som siktene

 

I tillegg er det lov å endre på finishen, gravyr, checkering, og grep etc. som en ønsker. Samt ombygging til moon Clips m.m. (Lagt til i edit).

 

Reglene er jo klinkende klare. Og finnes i i Appendix D5

 

Men ett frislipp vil gjøre dette betydelig enklere, og kutte ut unødige restriksjoner.

 

Edit: Rettet skriveleifer. + tillegg.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...