Jump to content

Lage klikkpatroner


Xesray

Recommended Posts

Enig. Jeg har tidligere tenkt på muligheten for å lage mine egne, men slo det fra meg ikke pga. av det tekniske, men pga. det sikkerhetsmessige. Jeg liker at klikkpatronene mine er av rød aluminium jeg, slik at det er en veldig åpenbar forskjell på dem og skarp ammo.

Link to comment
Share on other sites

vist man lakker de rød

Da likner de heller ikke på skarp ammo.

 

Poenget må være at man ikke skal ha mulighet til å ta feil. "Feil lukt og feil farge" er en god start, men helst bør de ha en annen vekt og følelse også. Man bør kunne merke forskjellen med øynene lukket.

 

Personlig avskyr jeg klikkpatroner. Alle jeg har sett som har vært brukt en liten stund har et såpass stort søkk i hetta at effekten er tvilsom, og jeg kan ikke like vanen med å putte noe i kammeret når våpenet ikke skal være ladet. Et tomt våpen skal være tomt. Et våpen skal uansett tåle tørrklikk, får jeg problemer med brekkasje pga det vil jeg enten fikse årsaken eller kvitte meg med børsa.

Link to comment
Share on other sites

Klikkpatroner som likner på skarp ammo er en oppskrift på en ulykke.

 

Beklager, jeg glemte å nevne, at jeg selvfølgelig farger dummiene jeg lager. Vi har noe hardt gummimateriale på jobb, brukes til å beskytte sveiseflaten på flenser. Passe tykt og hardt. Har tidligere kjøpt klikkpatroner lagd etter samme prinsippet. Synes de av plast, med messinghette, og innvendig fjær, er noe dritt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...