Jump to content

Jeg har vist avtrekks feil, hvordan korrigerer jeg det?


56mikkelsen

Recommended Posts

Jeg har vist avtrekksfeil, skuddene mine trekker ned mot høyre. skuddene ligger "kl 5" iforhold til inner tier, rett utenfor svart felt.

 

Jeg bruker en S&W M&P 9mm.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg aktivt kan korrigere dette, da jeg "skviser" avtrekker og blir litt overrasket når skuddet går...

 

Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Tørravtrekk mot lys bakgrunn, da kan du observere om siktebildet ditt står stille under avtrekk eller ikke.

 

Tren tørravtrekk til du ser at siktene dine står HELT stille når hanen faller.

Godt mulig du må jobbe med grepet ditt i prosessen.

 

Bruk gjerne klikkpatroner om du vil skåne våpenet.

 

Ta gjerne noen hundre tørravtrekk om dagen over tid. den hvite veggen ved siden av TV'en er fin, da kan du se på nyheter mens du trener.

 

Når du er i stand til å ta gjentatte kontrollerte tørravtrekk uten bevegelse i siktebildet, og føler at du har god kontroll over dette, er det på tide å skyte med et svakt eller ikke rekylerende våpen. Det betyr for de fleste luft eller .22lr, ikke 9mm.

 

Når du er i stand til å holde mesteparten av skuddene innefor 9'eren på presisjonskiva på 25 meter med en .22, er det på tide å hente fram 9mm'eren igjen.

 

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Ruger mark 2 -22cal.

Den skyter jeg ganske bra med, konsentrerer jeg meg så ligger alle innenfor 8 på 25 meter.

 

Men det var lurt den med "falsk" patron, den skal jeg prøve :)

 

Tørr trening er også et godt tips, men jeg føler det blir vanskelig å ikke vite at det ikke kommer noe rekyl ;)

 

Takk for alle tips :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...