Jump to content

Hvordan få bikkja til og slutte og bjeffe


jørn

Recommended Posts

emmaogozzzck4.jpg

Legger inn ett lite bilde av det nye familiemedlemet. og ett litt eldre medlem.

Har ett spørsmål :hver gang vi forlater leiligheten starter Ozzy (bikkja heter det )og bjeffe og ule noe helt forferdelig .Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få han til og slutte ..Naboene her begynner og bli litt lei, og Ozzy har bare vært her i drøye 2 uker .

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vann-løsningen beskrevet over virker litt rask og uoverveid. Antageligvis bjeffer hunden fordi den er usikker eller nervøs/redd. Vet ikke om det hjelper på selvtilliten å få en bøtte vann i ansiktet da... :shock:

 

Løsningen med avvenning har jeg mer tro på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vann-løsningen beskrevet over virker litt rask og uoverveid. Antageligvis bjeffer hunden fordi den er usikker eller nervøs/redd. Vet ikke om det hjelper på selvtilliten å få en bøtte vann i ansiktet da... :shock:

 

Løsningen med avvenning har jeg mer tro på.

 

Enig med du.

Straffereaksjoner hvis bikkja bjeffer av redsel eller er nervøsitet gjør bare vondt verre. Jeg hever ikke stemmen for slikt med mindre en av hundene mine bjeffer for å markere seg.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg hadde ventet med vann-prosjektet, ja. Jeg ville forsøkt å ta små skritt av gangen. Ta en kjapp tur ut når bikkja enten er opptatt med maten, en leke eller sover, det trenger ikke vå være mer enn et par minutter. Prøv å ikke lag noen "vesen" av at dere går/kommer tilbake. Dette har i hvert fall funka greit hos oss.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...