Jump to content

Hodelampe !


shooter 2

Recommended Posts

Trenger tips om en god hodelampe som har så godt lys som mulig . Setter en pris på 6-8 hundre som max. Gjerne med batteri på hodestropp men også batteriholder som jeg kan ha i lomma . Oppladbart kanskje men tipper jeg helst vil ha tilgang til tørrbatterier . Har dere noen gode alternativer innenfor dette hadde det hvert fint . Er nå drittlei disse billiglampene med måneskinnsbelysning :(

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte denne her om dagen

festet og slikt er litt billig men lyset er ingen ting å si på, prøvde den først inn når jeg fikk den, fikk spottene i taket til å bli overflødig

lyste opp ute som dagslys rett foran.

 

men så også denne. Der henger lykten litt bedre. men er jo fortsatt billiglykter da, men masse lys.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd litt forskjellige hodelamper. Kjøpte nylig Olight H15 Wave hodelykt og er storfornøyd med denne! Lyser opp godt, og den diffuser saken som er med er genial når man holder på med små ting, som f.eks loder jeg endel printkort med små komponenter, da kommer den funksjonen godt med kan man si. Batteri boks med 4stk AAA batteri på bakhode gir god stabilitet.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte selv en macicshine MJ 872 1600 lumen for ei stund tilbake. XXl selger denne for 1000 kr. http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Tilbeh%C3%B8r-til-sykkelen/Sykkellykter-og-refleks/MJ-872-%281600%29-sykkellykt/p/1074571_1_Style Da jeg kjøpte den, var den på tilbud til 700 kr. Denne lykta benytter en oppladbar batteripakke som kan legges i lomma. Selv er jeg svært fornøyd med denne hodelykta. Den gir mer eller mindre fullt dagslys i mørket når den står på full pupp, og lyskjegla er brei og fin. Har faktisk opplevd at biler blender for å få meg til å justere ned lysstyrken :winke1: Til den prisen, tviler jeg på at du finner noen andre hodelykter som kan vise til samme lysstyrke. Ser at denne hodelykten er noe over ditt budsjett, men følg med på sidene til xxl. De har stadig vekk tilbud på magicshine

Link to comment
Share on other sites

Ledlenser H14R gir deg i pose og sekk. Den bruker oppladbare AA, så du kan lade opp hjemme og ha ekstra batterier i lomma. Svakeste innstillingen funket fint for meg som arbeidslys under tunellarbeid. Har innebygd SOS-funksjon og greier. Du vil neppe bli misfornøyd om du ryker på en slik.

Link to comment
Share on other sites

Ser stadig disse lyktene til salgs med påståtte 1200Lumen og 1600Lumen alt etter hvor du leter. Det som er viktig å få med seg er at iflg produsenten av disse T6ene yter denne dioden maks 975Lumen under nær sagt laboratorieforhold. Du kan nok ikke forvente stort mer enn 800Lumen OTF på disse lyktene.

Link to comment
Share on other sites

Ny link :http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38566335&searchQuery=hodelykt

 

 

jeg ble litt usikker på om dette er orginalen jeg ! er det en kopi eller ? Noen som vet ? Eller er den satt så mye ned i pris ?

Har ikke kjøpt noe enda men tror jeg går for en Ledlenser H14R .

Link to comment
Share on other sites

Om noe virker for godt til å være sant er det som regel det.

 

En LedLenser H14R koster rundt 800 på de billigste butikkene, fagforretninger tar lett 1200 for den. Om noen klarer å importere en lykt, med fortjeneste, som er like god og solid som den (eller andre i samme klasse) og selge den for 250 spenn, så kan du være rimelig sikker på at de har god fortjeneste på billig shait fra DealExtreme eller Alibaba.com...

 

For all del, det kan godt være at man fra tid til annen kan få en positiv overraskelse, men jeg vil tippe at du fint rekker å reklamere på fire av de jallalyktene før en H14R tar helg.

 

Nå skal det sies at jeg har hatt en kollega som hadde trøbbel med H14R, men jeg er ikke helt sikker på om den ble behandlet og ladet på skikkelig vis. Om du får en skapelig pris i en butikk i rimelig nærhet av der du bor, kan det kanskje være greit å kjøpe der om du ikke tåler å gå uten lykt en ukes tid. Det gjelder forresten samme hva du kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...