Jump to content

Erfaringer med STI .22-konverteringssett


Telefonoperatør

Recommended Posts

Det er altså dette settet jeg lurer på.

 

http://nettbutikksandnesarms.mamutweb.com/Shop/Product/STI-1911-CONVERSION-KIT-22-LR/1000708

 

Visste ikke at dette eksisterte, men om ingen var voldsomme invendinger så tror jeg at jeg har funnet .22 "pistolen" min ettersom jeg kommer til å skaffe en STI likevel.

 

Passer den på samtlige STI modeller?

 

Takker på forhånd for alle innspill.

Link to comment
Share on other sites

Vi snakket litt om det her:

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=35025&hilit=marvel

 

Mitt har sikkert passert 8000 skudd uten problemer nå, skyter med CCI standard. De siste par tusen har vært med lyddemper, funker like fint med den på.

 

Kort sagt veldig fornøyd, skal funke på alle STIer SVJV, det er forskjellige magasiner på 1911 og 2011 variantene.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det finnes noen i Drammensområdet som eier en STI (som de er fornøyde med) og gjerne også dette konverteringssettet, så etterlyser jeg en som kan være snill og grei å la meg prøve sin en gang. Betaler for ammo. Er STI jeg sikler på men har ikke prøvd noen av de annet enn avtrekk hos Intersport.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel settet trådstarter linket til produsert av tactical solutions, og ikke av Marvel.

 

STI byttet leverandør på disse for en tid tilbake, med god grunn.. :wink:

 

Jeg har et av disse (merket tactical solutions), med både enkelstabla og dobbelstabla magasiner, og det har fungert utmerket på flere rammer. Tygger CCI std fint, grei presisjon, og driftsikkert!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke overordnet at settet skal være laget av den ene eller den andre, men at jeg kan stole på settet funksjonalitet og driftsikkerhet. For den prisen mener jeg det skal være en selvfølge. I stedet for å kjøpe en dedikert .22 så vil jeg ha en slik en for mengdetrening på STI´en jeg skal kjøpe (hvilken modell er ikke sikkert ennå). Jeg vil prioritere en god plassbesparende "pakkeløsning" som gjør at jeg kan bli godt vant med det våpenet jeg kjøper. Avtrekk, vekt etc. I stedet for å ende opp med masse våpen jeg ikke bruker (det skal kjøpes mer ser dere :D ).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Targetmaster 9mm og er på utkikk etter en 22.lr nå. Har har vurdert å kjøpe konverterings sett. Vil dette settet gi noe betydelig med slitasje på ramme?

Jeg har godkjent søknad på 22.pistol liggende. Kan jeg bruke den for å kjøpe konverterings sett eller må jeg søke på nytt spesifikt på våpendel?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har samme T.Master som deg.

Kjøp deg et Marvel Unit 1, 6".

Det er konkurransepresisjon i dette settet - og fungerer hele tiden.

 

(Ikke kjøp Marvel Unit 2 (som er litt billigere) - da dette vil ha kraftig ammo - og er langt fra presisjonen man forventer.)

 

 

Med et anatomisk skjefte - og litt bøying på fjær - for å komme på 1000 g - er man godt i mål til finpistol også.

 

Men dette med å ta ut fjær - og bøye osv. - blir litt tungvint i lengden :(:( .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...