Jump to content

Sauer 200, 74cm løp vs 67cm 6, 5x55


slopestyle

Recommended Posts

Ser mye av Lapua ammunisjon er testet med 74 pipe på tabellene deres.

Eneste posten jeg finner er at 74 utgjør en reduksjon 15ms dropp i forhold til 70cm.

 

Hvor mye blir det da på 67 kontra 74.

30 ich?

 

Prøver å få streloken til å stemme någelunde riktig.

Skyter per dags dato med Lapua scenar 8g, 830 ms.

Har ikke kronograf, så kan noen som kan gi meg ca fart på denne med 67 pipe.

Link to comment
Share on other sites

Umulig å si noe bastant. Om du har skutt mye med pipa så gir den lavere hastighet, om pipa er trang eller har kort friflukt eller andre ting så gir pipa høgere hastighet, osv.

 

Men om samme pipa ville gitt 830 msek som 74 cm pipe vil jeg tippe at den vil gi ca 800-815 msek som 67 cm pipe. (om du kapper den samme pipa altså)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt noen løp i både sauer og shultz&larsen nå, korte og lange. Etter mi erfaring så får man betydelig mere fart i et S&L løp en man gjør i sauer.

 

Det jeg har nå er et 700mm S&L løp, og jeg skyter mye med 8,0 gram scenar 830m/s. Ligger da på 840-845 m/s på kronografen. Har da gått ca 5000 og er moden for utskifting.

S&L løpene har lavere tolleranser på kammeret enn hva sauer har, så de er en del trangere i kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Min orginale sauerpipe i 6,5x55 holder ca 10 cm samlinger på 500m med scenar 139 gr og Hornady Amax 140gr med N160 krutt skutt fra benk med S&B pmII.Begge har samme kulefall.mens Nosler cc i 140gr faller ca 8 cm mere og har litt dårligere presisjon i min sauer.Hvilke kuler får dere til å gå best?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...