Jump to content

Leupold eller Meopta?


AKM

Recommended Posts

Hei. Har fått tilbud på to riflepakker.

Tikka T3 med Meopta meopro 2-8x42.

Og samme rifla med Leupold VXR 3-9x40.

Det skiller bare 1000 kr på disse. Hvilken funker best i grålysninga av de kikkertene? :)

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har fått tilbud på to riflepakker.

Tikka T3 med Meopta meopro 2-8x42.

Og samme rifla med Leupold VXR 3-9x40.

Det skiller bare 1000 kr på disse. Hvilken funker best i grålysninga av de kikkertene? :)

 

Hvilken Meopta er det du har fått tilbud på da ?

Meopro leveres ikke i 2-8x, den kommer i 3-9x.

Artemis kommer i 2-8x

 

Er det en Meopro, så har den samme linsekvalitet som storebror Meostar.

Link to comment
Share on other sites

Har siden mine tidlige år brukt Meopta og de tåler juling meget bra, mer enn jeg er villig til å utsette jaktutstyr for. Mekanisk er de veldig bra etter min erfaring.

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Når objektiva er berre 40-42 mm så tvilar eg på om det er så heise stor forskjell på mørkeeigenskapene. Eg har sjølv to 36 mm, ein Vari-X lll og ein Swarovski. Det er overraskande lite forskjell på dei i grålysningen. Den avgjerande forskjellen er retikkelet, så difor er det Leupolden som står på den rifla eg brukar mest. Viss du vil ha litt ekstra om morgonen vil eg anbefala større objektiv. Eg fekk anledning til å samanlikna to 50 mm ein gong, ein Leupold vx3 og ein Meopta. Meoptaen var klart best. Men det er rettnok ein del år sidan.

Link to comment
Share on other sites

Har en vxr 2-7x33 på sauern min, men fallt for fristelsen og kjøpte en gammel swarovski habicht 2,5-10x42, denne ble satt på sauernnog tatt av igjen ganske fort da jeg rett og slett synes leupolden var bedre, et par andre som fikk se igjennom begge var enige. I mine øyne blir en kikkert med 40-42 litt midt imellom dag og nattkikkert, god til det første, men ramler av når lysforholdene blir verst, da 50-56 som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...