Jump to content

Endre våpensøknad


Almo

Recommended Posts

Hei, har fått noen våpensøknader nå, hvor det er søkt på rifle og 2 søknader for rifleløp, vet dere om det er kurant å få endret en av søknadene som er på rifleløp til rifle i et annet kaliber, eller må man da søke på nytt? Skal ha minst den ene riflen, men usikker på om jeg heller skal ha en rifle isteden for løp. Gjelder rifleløp i .22-250 som vurderes endret til rifle i .223.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet ikke jeg hvordan rutinene egentlig er, men jeg fikk beskjed på siste søknad, hvor jeg hadde oppgitt forhandler som selger, at jeg måtte betale nytt gebyr om jeg fant ett brukt våpen hos en privatperson. Jeg synes det virker litt vel byråkratisk, men det var eneste mulighet for å ha en søknad liggende klar, å oppgi forhandler som selger...

 

Så det jeg prøver å få fram, er at det kan virke som alle forandringer må behandles som ny søknad og dertil nytt gebyr?

Link to comment
Share on other sites

skal kunne løse seg med en tlf. eller som mitt kontor var så måtte jeg sende et brev med underskrift. ,men ikke noe gebyr.

 

men har hørt litt forskjellig. var en som hadde skrevet 20kal på hagle søknaden men mente 12, han fikk beskje om at det var så mye kraftigere at han måtte søke på nytt, ( kompetanse på høyt nivå.) men rifle søknaden kunne han fint forandre på tlf da det var godkjent 338lm. den var så kraftig at der måtte han bare gå ned. det gikk fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...