Jump to content

Første pistol i 9mm igjen! til felt o/l


Tom Løkås

Recommended Posts

står på randen til å kjøpe første 9mm, til feltbruk og fallblinker, kjappe skudd på duelltre osv. ingen store planer om utstrekt konkurrering, jeg skyter for at det er slik jeg slapper av, det er gøy og det er samholdet som driver meg. ikke konkurranseinstinktet.

 

har en som anbefalte glock 34, selv liker jeg ikke glock siden jeg syns de er stygge, men i all grunn er funksjon viktigere en utsende.

noen som har erfaringer med denne?

gode og dårlige.

presisjon osv.

 

hvilke modeller er det værdt å se på? og IKKE se på?

 

har sett på både tanfoglio og sig-sauer. x-six scandic får det til å kile på alle punkter, men budsjettet strekker (kanskje) ikke til. så i første omgang setter vi en cap på 15000,- og konsentrerer oss om arbeidsjærn som kanskje også har en liten fordel kosmetisk. muligheter for bytte av skjefter, gummikappe osv, jeg liker gummigrep med fingerspalter fremme veldig godt og vil gjerne ha det.

1911 pistoler tiltrekker meg ikke da de ikke faller i smak, selv om jeg treffer godt med nettopp 1911 modellene.

6" løp er også selvfølgelig ønskelig selv om jeg kan gi meg med 5" men ikke under.

 

så hva tenker folket?

Link to comment
Share on other sites

Det ligger en 6" 1911 (så hva du skrev, men ikke gjør samme tabbe som meg, å gå rundt i årevis å tro at 1911 er stusselig) på salgsiden her. En Peter Stahl, og det skal jo være bra. Meget mulig at noen adnre kan være interessert i det 45 acp konverteringssettet dom følger med... 8)

Link to comment
Share on other sites

Skal man først handle fra Danmark, så ligger X-Five / X-Six rett over budsjettet på 15k, og minus noe dansk moms pluss norsk moms og frakt, så er det vel snakk om et par lapper ekstra.

 

Jeg hadde samme dilemmaet for noen år siden, ville ha Sig'en (X-Five, sekser'n hadde ikke kommet den gangen), og var hos Landrø og klådde på en slik flere ganger, men endte opp med SP-01 Shadow fra Winge i stedet, på grunn av prisen.

Det gikk vel bare rett over ett år før CZ'en var solgt, og Sig kjøpt, da jeg jeg angret hver gang jeg var på skytebanen.

 

Dersom du mener Sig'en er "Pistolen" med stor P, ville jeg heller ventet og satt av et par lapper til, og kjøpt det du vil ha, i stedet for å kjøpe noe annet du kanskje ikke blir like fornøyd med, men det er selvfølgelig bare min mening.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ja DA var det gjort... fikk god pris og føltes greit i hånden, ble en tanfoglio (witness) limited. med 5" løp. kan mokle litt på at jeg kunne hatt litt mindre grep da det føles litt større en nødvendig. så da gjenstår bare en prøveskytning før jeg er HELT sikker..

 

og bare for å ha det klart så er det ikke våpnet det står på i mine øyne men skytteren så i min verden er ikke et våpen bedre en skytteren, så om noen vil kommentere så kan de kommentere akkurat slik de vil uten at jeg vil ta meg nær av det. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...