Jump to content

Jakt i Hønefoss!! Hjelp:)


Birdie

Recommended Posts

Hei. Jeg har flyttet til Hønefoss. Driver mye med jakt. Trenger plasser hvor jeg kan lokke rev. Gjerne flere plasser så jeg kan kjøre en runde innom flere poster:)

 

Driver også mye med gåsejakt. Si ifra hvis dere vet om plasser hvor jeg kan rekognosere:)

 

Åpent for alt.

Link to comment
Share on other sites

Dette er stedet jeg bor..(haugsbygd) det tusser vel ikke av rev her.. men noen er ikke "revete" nok og lar seg friste av et passe råttent æljkadaver.

 

Det fleste rever ender sine dager hos en kompis som bor nede i bygda, han har passert 100 rever for lengst.. Grunneierlaget selger kort, men det stopper å funke 23.12 og er ikke åpnet for jakt på nyåret.

 

Jeg tror ringerike jegerforening har noe aktivitet, men er ikke sikker.

 

 

Her er forøvrig en som datt rett nedenfor kirka i Haug...2znwxf4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd meg usannsynlig mye på øyangen og ved mosjøen med fløyte. men null mikkel og oppdrive. lite spor og se og . har hatt hytte ved glassverkdammen på øyangen så lenge jeg har levd og har kun sett 1 rev der på de åra.

 

Men sikkert håp på oppsiden av RVen som forøvrig er der grensa til terrenget går og.

 

Men ta en prat med han som selger kortene for haugsbygd. Husker dessverre ikke navnet her og nå , men mener han sa at ordinære jakttider gjelder på reven selvom kortet sier noe annet..

Link to comment
Share on other sites

Noen som har ett område jeg kan prøve å lokke litt på onsdag eller torsdag?

 

Skal snakke med en på lørdag for å høre hvordan det er med jakt. Regner med det går bra. Bor ikke selv på østlandet lenger, så jeg har ikke førsteretten på jakt slik jeg pleide og må derfor sjekke med han som har og om han har anledning til å treffe deg for å vise deg terrengene og hvor reven normalt holder til... Holder deg oppdatert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Jeg har nylig flyttet til Ringerike selv, og prøver nå å finne jaktplasser på rev. Jeg synes det er et litt rotete system her hvor jeg bor nå (Ask). Jeg snakket med en bonde i området, og han var usikker, men trodde ikke det var eget rovviltkort, men at det var småviltkort men som ikke gjaldt rådyr. Videre trodde han at jakta stoppet 23.12, og at man kanskje måtte kjøpe nytt kort på våren. Han uttalte også at han ikke synes noe om revejakt..

 

Er det noen som vet hvordan det foregår? Jeg har kontaktet Ask utmarkslag, men har ikke fått svar pga ferie.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt meg bekjent er det ikke jaktkort som gjelder ut over 23.12.desverre... da kan man ta kontakt direkte med grunneier og få avtaler som gjelder denne jakten/perioden.

 

Hvis du bor på Ask, vil jeg ta kontakt med >Petter Koppstad, han kjenner alle som bor i området.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...