Jump to content

Kikkert til 10/22 TD


Xplode

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe meg Ruger 10/22 TD nå å trenger selvsagt en kikkert til den, det følger med en Hawke 3-9x50, usikker på om det er vanlige eller IR AO.

Jeg har lest mye dårlig om Hawke så jeg har tenkt å enten kjøp uten kikkerten eller selge den igjen.

 

Jeg har etter litt lesing funnet ut att Vortex Diamondback er veldig god til prisen, men hvilken modell burde jeg velge til 10/22 takedown så det blir plass i bæreveska?

3-9x40 (27cm)

4-12x40 (30.5cm)

4-12x40 AO (33cm)

 

Kom gjerne med bilder av 10/22 takedown med kikkert og hvordan den passer i bæreveska.

 

Ole Alexander

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei kjøp en liten 3-9x40 (27cm) den burde passe, rifla er liten så jeg syns det passet best med en liten 4x32 kikkert med den laveste montasjen som jeg kunne finne.

 

Du kan få kjøpt med en annen kikkert en Hawke 3-9x50 som blir altfor stor for dette våpenet, bare spør om en pakke pris på en annen kikkert :wink:

 

Det optimale siktet på denne bøsa er vel noe slikt noe:

opplanet-weaver-rifle-scopes-v3-hunting-849400.jpg

 

Her er et bilde av min, kikkerten er vist 28,7 cm lang og den går akkurat i vesken, kikkerten står da montert så langt bakover som mulig.

RmKCf.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar og bilder :)

 

Det blir nok en Vortex Diamondback 3-9x40, jeg finner kun 1 forhandler i Norge så jeg tviler på att det er mulig å få den som pakke så da blir det enten å kjøpe uten kikkert eller å selge igjen den som følger med.

 

Jeg tror jeg kommer til å bestille kikkerten fra England uansett for å spare noen kroner, USA er billigere, men det er vel ikke bare bare å få kjøpt kikkert derifra

Link to comment
Share on other sites

http://www.riflecraft.co.uk

Jeg har sendt mail til dem å venter på endelig pris på kikkert og frakt.

Vi kunne kansje kjøpt kikkertene sammen? Kansje det er flere her på forumet som kunne tenkt seg en slik også så kansje vi får dem enda billigere ved kjøp av flere.

Her er testen av den hvis noen andre har interesse: http://opticsthoughts.com/index.php/rifle-scopes/4-rifle-scope-reviews/29-qinexpensive-scopeq-comparison

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg vet USA er billigere, men spørsmålet er om det er mulig å få kjøpt derifra pga no eksportregler? Har du no erfaring med det SindreD?

Edit: Det skiller faktisk bare 50kr fra den butikken du har funnet mot den engelske før frakt og moms er betalt :lol:

Link to comment
Share on other sites

opticzone sender alt til Norge:) Har en del å velge i også.

 

Forrige gang jeg bestilte der var det med mildot-retikkel og da måtte de søke om eksporttillatelse. Dette sa de fra om før bestillingen, tok 3 uker ekstra, men kikkerten kom på postkontoret uten noe problemer. Kostet ikke noe ekstra. Har en til kikkert på vei over dammen akkurat nå, den er uten mildot og ble sendt etter 2-3 dager :)

 

Hvis det bare skiller 50kr ville sett an litt pga frakta fra usa..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En putter kikkerten i handlekurven også ser du summene ved checkout. Husk forsikring på pakka og rabattkode som du finner på forsiden av nettsida.

 

Slik så det ut for en vortex diamondback 3-9x40 v-plex.

 

Kikkerten: $189.99

 

USPS International Priority Mail

 

Shipping

$51.53

Discount

$17.10

Total Price

$224.42

 

 

Det eneste du betaler ekstra er norsk moms på 25%.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom det blir sendt med USPS International Priority Mail tilkommer det fortollingsgebyr på 253kr i tilegg til moms.

Har en mulighet til å bruke USPS Express Mail International (EMS) så er fortollingsgebyr inkludert så hvis det ikke er stor forskjell på fraktalternativene så kan en spare ved å velge dyrere frakt, EMS pakker får også prioritet så det tar veldig kort tid fra dem lander på Gardermoen til en får pakka levert på døra av postbudet.

Link to comment
Share on other sites

Den besparelsen vil jeg si ikke oppveier tapet av 5 års lovregulert reklamasjonsrett...

Men, selvsagt, der er andre sikter man sparer mer på. Jeg sparte f. eks. oppunder 5.000 på et sikte ved å kjøpe det til kampanjepris hos en amerikansk forhandler i forhold til å kjøpe i Norge. Dette er et sikte med 30 års verensdekkende garanti.

Link to comment
Share on other sites

2 fot fester du i kolben, bor hull å sett inn plug for feste :)

Jodda ser den, men På TD sitter jo fremre kolbe skrudd fast i løpet. Kolben er ikke beddet for å si det sånn, så i praksis henger du to-foten på løpet med en plastbit imellom. Derfor spørsmålet om presisjon med to-fot bruk... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...