Jump to content

Våpenkoffert i tre...


vegard_dino

Recommended Posts

Jeg har laget diverse kofferter i heltre. Alt fra enkle transportkofferter i furu til mere avanserte instrument/ våpen/ stress/-kofferter av f eks valnøtt. For å få disse pene og stabile, er det nødvendig med skikkelig sammenføyning i alle hjørner og slik. Den tiden som går med til et slikt prosjekt gjør naturligvis at det blir kostbart. Godt håndtverk koster gjerne en del penger. Men man har til gjengjeld et unikt produkt som ingen andre har. Du må nok regne med ca 3000.- for en heltrekoffert i f eks valnøtt, og ca 2000.- for en enklere i f eks furu.

Har du tilgang på ei bordsag av god kvalitet, er det noen få kroner å spare ved å lage kofferten selv. Men 6mm vannfast finèr er relativt dyrt i norge. Beslag og lister er heller ikke gratis. Så hvis du veier de kronene man sparer på å lage selv opp mot en ferdig fra Rufo eller Capro, hadde jeg definitivt kjøpt en ferdig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg prøver meg på å lage en.. Har vel ikke gjort noe finsløyd siden ungdomskolen. men men..

 

Enkel måltagning. 1200x400 er standard hobby plate (under 100 kr stykket).

normal_IMAG0572.jpg

 

Note to self: Fresing medfører søl, utføres heretter ikke på arbeidsbenken.

normal_IMAG0565.jpg

 

Re: vegard_dino du kan få kjøpe den til kostpris hvis jeg ikke blir fornøyd :):winke1:

 

Forsettlese følger når noen beslag, låser osv. kommer i posten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...