Jump to content

Ghost-ring


Papz

Recommended Posts

Har fått veldig for meg at jeg ønsker meg et ghost-ring sikte til å feste på weaverskinna når jeg tar av kikkerten.

Gir en god følelse å skyte med åpne sikter og 375 i kammeret...

 

Har sett noen slike, men finner ikke igjenn hvor. En type som var innfelt i et weaver-overdel eller noe. (dårlig forklart, vet det...)

Tror det var en leverandør som produserte mye til lever-action børser.

 

Noen som vet hvem som selger dette, og noen med erfaringer?

 

Takksam for svar

 

papz

Link to comment
Share on other sites

Har fått veldig for meg at jeg ønsker meg et ghost-ring sikte til å feste på weaverskinna når jeg tar av kikkerten.

 

2laq0xf.jpg

 

Hadde (for veldig lenge sidan) planer om å lage eit sekundært nødsikte som kunne stå permanent montert.

Det står godt skjerma så lenge kikkerten er på.

Men det blei aldri noko meir enn ein tidleg prototype. Holet er i utgangspunktet altfor lite, for å kunna utvidast.

Bruk store stoppskiver. (eller helst heil plate m. 2 hol) Då kan hola rundt skruane i underplata vera så romme at den kan flyttast litt.

 

Alt 2: Dersom basen/skinna stikk littegrann bakom ringen, -skru ein løkkeskrue rett ned i den.

 

NL

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

jeg skyter også mye bedre med diopter enn skur/korn

 

Har et Skinner diopter til min Marlin 1895 GG, går greit på 100 metern. Fikk med flere aperturer, men har rota vekk den som er mest egnet all-round. Har noen med bitteliten åpning, de krever temmelig mye lys

Link to comment
Share on other sites

Takk for linken schultz_30-06!

 

Er veldig interessert i noe ala XS sights da de ser ut til å være hurtige i bruk. Men hvor bra egner de seg for presisjon? Hvor små grupper kan man f.eks. få på 100 m kontra et dioptersikte? XS kommer med to hullstørrelser på .191" (4.85 mm) og .230" (5.85 mm) som man kan bytte mellom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...