Jump to content

Ingen ulvetelefon


Guest marco

Recommended Posts

Det er bare rett og slett tragisk :( Her lever vi i et land som er skapt for ulv og bjoern, og saa forventer vi at vi skal kunne ringe et telefonnr. for aa finne ut hvor dyrene er :?: Jeg blir flau av aa vaere nordmann :oops:

Det er ikke mye vikinger igjen av oss desverre :cry:

Link to comment
Share on other sites

Ulvetelefonen er uansett falsk trygghet.

For dårlig oppdateringer og for mye ulv/få merka... Ikke vits i engang!

 

Njaaa....den var bedre enn ingenting. Kunne i det minste se hvordan de beveget seg over en tidperiode og danne seg et mønster.

Enslige dyr hadde man ingen kontroll med.

Oppdateringa var til tider dårlig og til tider bra.

Nå er det ingenting :(

Må vel ta i bruk bilen å kjøre seg runder de få gangene det ligger litt snø. Barmark blir gambling.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare rett og slett tragisk :( Her lever vi i et land som er skapt for ulv og bjoern, og saa forventer vi at vi skal kunne ringe et telefonnr. for aa finne ut hvor dyrene er :?: Jeg blir flau av aa vaere nordmann :oops:

Det er ikke mye vikinger igjen av oss desverre :cry:

 

hei

nå er det vel kansje ikke slike dyr der du bor??

 

da er det jo ikke så farlig,være for oss som sliper hunder der det er ulv.

 

det er ikke noe pent syn og finne att dyr, som rovdyr har spist på

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bedre enn ingen ting, ja..

Men - jeg kunne ikke stole på detta....

 

Det å uttale seg om hvor tragisk håpløse vi som lever med ulven utenfor døra er synes jeg rett og slett er usaklig i denne tråden, siden de ikke vet hvordan det er selv!

 

hei

ja er helt enig med deg Hyprjinta

Link to comment
Share on other sites

Så har ulvereviret havna rett utenfor gården her også. :cry:

Par med tre valper i Rakkestad fjella. Skulle gjerne ringt ulvetlf jeg, den falske tryggheten er nå en liten trygghet allikevel ......

 

 

Jeg har stor medfølelse for din bekymring om denne etableringen !

 

Oppi Østerdalen har det vært ulv som har hatt påmontert ulvetlf,den lille tryggheten du føler den tlf har ,er bare med på skape flere ulvedrepte hunder,den er så dårlig oppdatert ,så å slippe hund etter å ha ringt den er likegodt med null ulvetlf.

Den ulve tlf ligger flere døgn forsinket,og de som vet ulvens vandring innenfor et revir i løpet av to-tre døgn skjønner at denne tlf kun er for forskningens tjeneste !

Link to comment
Share on other sites

Vandrer ulven like mye med 3 valper på slep? Det har jeg ikke tenkt på før...

De har plukka møkk (ulv) i dag, og det er ca 2 -3 mil unna der jeg bor.

 

Valpene er nok ikke med på 'hele runda' ennå, men revirmarkeringa er viktig. At revirgrensene blir sjekket jevnlig kan du være sikker på...

Problemet øker utpå høsten og vinteren når de deler seg i et par mindre grupperinger. Hjelper lite med sender på et individ da!

 

For to år siden, sist det var flokk her (Kynna) var det nærmest til enhver tid to grupperinger på 3+4 eller 2+5 individer.

Å stole på ulvetelefonen som laster posisjon på et individ to ganger i uka da blir i beste fall å spille russisk rullett med bikkja!

Link to comment
Share on other sites

Vandrer ulven like mye med 3 valper på slep? Det har jeg ikke tenkt på før...

De har plukka møkk (ulv) i dag, og det er ca 2 -3 mil unna der jeg bor.

 

Litt lengere utpå høsten øker aksjonsradiusen på uleflokken, for da kan valpene være med. På en måte er dette positivt og på en annen måte er det negativt.

Det positive er at med et større bruksområde så tar det lengere tid mellom hver gang de er i ditt nærområde og du har "ulvefrie" områder du kan bruke.

Det negative er naturligvis at de kan ta seg dit og at du aldri vet når de er der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...