Jump to content

Noen som skal ha den nye Prins Frantz Albertrifla her?


Pripyat

Recommended Posts

8)8)8)8)8)8)8)8)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S_202_SCHWARZWILD-large-foto.jpg

 

 

 

SAUER WILD BOAR

Dette er en specialbygget riffel til drivjagt; som er opbygget efter den kendte tyske prins Frantz Alberts specificationer - i kaliber 270 W er det en tro kopi af riflen; som han nedlægger vildsvin på stribe med.

Specificationer:

Løbslængde 56 cm. (Tung medium pibe)

Total længde 110 cm.

Vægt excl. optik 4,0 kg.

Kaliber 270 W.

Magasin 8+1

Specialkonstrueret bundstykke til ekstra hurtig repetering

Link to comment
Share on other sites

Jeg besitter ikke de kvalitetene som Franz når det gjelder skyting. Ikke trenger jeg 8 skudds magasin for Norsk jakt, og blir det en villsvinjakt før eller siden, så rekker jeg tvilsomt å tømme ett ordinært 5 skudds magasin før viltet har løpt sin vei !

 

Så nei takk, selv om den er "grise" tøff og forholdsvis dyr :-)

 

:Edit: Er det samme løpskifte systemet på denne som en 202 ?

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke være den som pisser i bassenget altså(har sauer selv) men en rifle som er byggd spesielt for drivjakt på svin stiller vel litt flere krav en at den skal passe vår tyske prins. Lengde på kolbe,kinn kontakt og lengde på forstokk vil nok i de fleste tilfeller måtte tilpasses hver enkelt skytter for å fungere optimalt som drivjakts våpen.

8 skudds magasin ??? whay?

Her skal det tydeligvis slåes mynt på at at sauer har en proff skytter i lomma. Tror egentlig ikke at dette blir noe stor selger til jegere som har noen år på baken. Men det er da min egen mening som egentlig ikke spiller noen rolle i den store sammenheng :wink:

 

Men tilbake til trådstarters spørsmål.. Nei jeg skal ikke ha den nye prinse sauern :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

For de som driver denne typen villsvinjakt kan jeg godt forstå at de ønsker 8 skudds magasin, faktisk hadde en MG3 vært mitt førstevalg dersom målet var å skyte jævla mange villsvin. Til normal jaktform så er slike magasin bare tull imho, men den formen jakt som de driver på der nede ved å stå i et jakttårn og la andre drive 2-300 villsvin rett foran nesa på deg, er det sikkert veldig fint.

Ja jeg har vært med på slik jakt sammen med baroner og parfymekonger og det passet ikke meg. Da kan jeg skyte på løpende elg på elgbanen på min lokale skytebane føler jeg, men der er vi forskjellig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...