Jump to content

Montering av Kick-stop på Blaser R8 Proff.


kayt

Recommended Posts

Hei,

planen er å montere en kick-stop på min fars Blaser R8.

Er det noen der ute som kunne gitt noen tips angående montering av kick-stopp på Blaser R8 proff.

Ingen "ikea-tegning" kom med "kick-stoppen", og mitt søk på internett gav ingen gode svar desverre.

Jeg ser ingen synlige hull bak i kappen, som kunne gitt adgang til skruer, og det virker ikke som om det går å "lirke"/ slite ende kappa av heller.

 

Setter pris på kloke ord.

 

m.v.h.

 

Kay

Link to comment
Share on other sites

Har kick-stop på min R8. Der er det bare å finne skruene til kolbekappa og ta av denne. Deretter erstatter kick-stop'en selve skruen som holder kolben fast.

Byttes over på et par minutter. Synes kick-stop fungerer veldig bra ift 375 H&H løpet mitt. Med tanke på balansen så valgte jeg semiweight løp, kan nok tenke meg at den blir mer baktung med vanlig løp.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Har en R8 Safari i. 375HH med kickstop. Fulgte med da jeg kjøpte børsa. Har i etterkant kjøpt et. 308 matchløp. Ingen problem å skrue ut/inn kickstop'en etter behov. Fant kjapt en mutter i verktøyskrinet som passet som en erstatning for kickstop'en

Hvis du ser i rette lyset,vil du raskt oppdage hvor skruene sitter i gummien på rekylkappen. Bruk litt zalo eller annet glidemiddel på stjernetrekkeren, så glir det i gummien som p... i Grete :wink:

Når det gjelder balanse, så er kickstop'en på 5-600 gram konge med semi/matchløp etter min smak.

Tungt, men balansert og stødig... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takker så mye for all responsen, jeg skal ta meg en tur ned til gamle karen i kveld å se om vi ikke får ordnet det. Angående årsak til kick-stop, så skal den benyttes ved mengde skyting av 300 grains kuler i .375 h&h. Han har i tillegg lyddemper, så dette blir nok fløyelsmykt å skyte med fremover, og vil nok benyttes til alt fra rådyr til drømmen om Afrika :) om Afrika blir aktuelt gjenstår nå å se, men drømmen er der.

 

Skal vel innrømme at jeg har vært litt inne på tanken med å montere kick-stop på min sauer s202td med 19mm løps profil, etter som litt langholds skyting frister med 300 win mag løpet, og jeg ser at karene på langholdsfronten pusher noen tunge kuler i et forrykende tempo, samt at jeg også forhåpentligvis får fyrt av uante mengder med 300 grains kuler i .375 h&h løpet mitt. Angående .375'en så fikk vi 300 grains kulene billig og lader de med n160 krutt. Å fyre disse av går egentlig veldig fint rekyl messing, når man skyter sittende- rekylen føltes faktisk saktere enn 300 win mag'en, men liggende skyting med 375'en ble ærlig talt ubehagelig med 300 grains kulene - 270 grains Barnes tsx kuler var mer behagelig å skyte med, men til den prisen blir mengde skyting uaktuelt :) Har vært inne på tanken på en demper, men jeg fikk nå dessverre åpne sikter på løpene mine, og syter med å fjerne dem nå, samt at den trenger ikke å bli noe mer framtung over skuldra, så jeg får se hva jeg gjør angående kick-stop, dersom min fars børse drar nytte av det, så gjør jeg det kanskje dersom det er mulig å montere den selv, men en sauer TD er egentlig tung nok i utgangspunktet - man skal tross alt bære den med seg i skauen også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...