Jump to content

Batteri skift Zeiss Classic


hjortejegeren2

Recommended Posts

Helt svart samme hvordan batteriet snur.Siktet er nesten nytt.Prøvde lyset for første gang idag etter 3 skudd var det slutt

Mulig du har sjekket dette, men husk at det kun er "nattlys" på Classicen. Om du skyter på dagen- og i snø vil du nok ikke se lyset. For å sjekke at det virker trykker du inn lystårnet igjen, trekk det så ut, og hold det svarte dekslet foran linsen. Ser du ikke prikken på maks lysstyrke da, bytter du til ett nytt batteriet ennå en gang. Det kan jo være at de "nye" batteriet heller ikke virket. Litt dumt å sende inn kikkerten om de nye batteriet var kortsluttet. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Helt svart samme hvordan batteriet snur.Siktet er nesten nytt.Prøvde lyset for første gang idag etter 3 skudd var det slutt

Mulig du har sjekket dette, men husk at det kun er "nattlys" på Classicen. Om du skyter på dagen- og i snø vil du nok ikke se lyset. For å sjekke at det virker trykker du inn lystårnet igjen, trekk det så ut, og hold det svarte dekslet foran linsen. Ser du ikke prikken på maks lysstyrke da, bytter du til ett nytt batteriet ennå en gang. Det kan jo være at de "nye" batteriet heller ikke virket. Litt dumt å sende inn kikkerten om de nye batteriet var kortsluttet. :winke1:

 

Ville også forsøkt dette. Ikke for å være nesevis, men du har riktig sort batteri. Er et par typer på butikken som er like stor men forskjellig i tykkelse mener jeg :-)

Link to comment
Share on other sites

Har riktig batteri CR 2032 har målt at det er strøm på det.Har skrudd på full styrke med linsedekselet på ingen antydning til lys.

Har hatt 8-10 kikkertsikter dei 25 siste åra dette er det dyreste og det eneste eg har hatt problemer med.

Zeiss over og ut for meg.Sjølv om eg får det reparert det på garantien koster det meg iallefall 170,- i frakt.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Er mulig å missforstå hvilken vei du skal skru for å få mere lys.

Var også litt molefonken en stund, første gang jeg skulle teste lyset. Det viste det at jeg skrudde feil vei.:oops:

Prøv andre veien. :smile:

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nyttig informasjon frå Fjordajeger og Roar N.

Det stemmer at eg skrudde fei veg.Ut frå symbola på skruen ser det ut som ein skal skrue famover for å få sterkare lys,men det er omvendt.Synes desse strekane som smalner av i eine enden er misvisande.Eg tudde at når ein skrudde i den retning srekane blir tjukkare skulle lyset bli sterkare.

Mvh Arne

Link to comment
Share on other sites

Om man driver med dette i dagslys, er det heller ikke så lett, siden det kun er skumringslys i dette siktet. Man må nesten fikle i mørket for å se hva man driver med, og da ser man i grunn ikke hva man driver med! :lol:

 

Har en Diatal 7x50 selv, og det er jo samme leksa der. I begynnelsen trodde jeg lyset ikke virket (kjøpte siktet brukt). Ble mye skruing på det hjulet før jeg så hva jeg drev med, da i mørke kjelleren.

 

Det kunne godt vært annen merking på bryteren/hjulet...

 

Håper alt er i orden da! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...