Jump to content

Hundegården fra FK butikken :)


Ulven

Recommended Posts

Hei,

I går kjøpte jeg den komplette hundegården fra FK Butikken, dvs den på 5 m2.

Den tok et par timer å sette opp, en måtte rette opp i trådene i gitteret, men var enkelt å sette sammen.

Litt dårlig strips som fulgte med, så å kjøpe en rull med ståltråd å feste med i stedenfor strips anbefales.

Ellers ble det bra resultat, og valpen var inne å sjekket ut område.. hehe.

Fredag kommer nok hundehuset som skal inn der, samt jeg vurderer å snekkre en liten "terasse" til hunden der, da har han en tørr og grei plass å være.

Må også begynne å vende han til å være der, tar en time nå og da alene.. så øker vi tiden etterhvert. Høres det greit ut, eller er det bare å sette den ut med nok vann og litt å "leke" med også ordner de seg selv?

 

Her er gården.

Thumb_Bilde166.JPG

Link to comment
Share on other sites

Eg kjøpte ein slik ein på nettauksjon. betalte vel 2000kr. Grei nok, men ein del arbeid med nettingen, da denne ikkje var fiksert. Måtte tre og vri ein del av strengene på plass. Døra har ein litt dårlig patent. Dvs. at den siger ned. Men ikkje så vanskelig å gjøre noe med. Grei gård egentlig, men ikkje av dei beste. Men for 2000kr, så var det heilt greit.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Flash, jeg har fått tips om det, men en 12 uker gammel valp graver vel kanskje ikke så fælt enda.

Men jeg har vurdert å legge inn tre-heller inne i gården, da kommer han opp litt fra bakken, samt enklere å spyle ren osv. enten så snekkrer jeg det selv, eller så kjøper jeg slike ferdige pakker med firkantede heller på maxbo eller hvor de hadde det.. Det vil nok stoppe gravingen :D

 

Pakken kostet 3400 ca, og var satt opp på et par timer.

Det er som MrMju sier, døra siger, og man må fiksere nettingen, men ellers helt greit.

Link to comment
Share on other sites

Husk at dachsen på dansk heter gravehund

 

Og det danske "grav" er som i det norske "hi".. så det har lite å gjøre med graveegenskapene til rasen.

Men - skjønner poenget ditt med utgraving, men vil tro det er raseuavhengig.

 

For de nevenyttige er det relativt enkelt å smekke opp en enkel luftegård, netting på rull får man kjøpt flere steder. Bla småfeservice.

Link to comment
Share on other sites

Jaktlykke,hunden din er like iverig som min,hagan ser ut som den er voldtatt av 1000 jordrotter og ja,eg har en dachs....Ellers så ser dette buret ut til å være noe for meg også.Men da med danske heller eller tykke tre heller.Ellers er jeg redd jeg må støpe og legge noe på toppen ellers så kommer den seg ut :shock:

Gjør som Helga Mari sier, og legg armeringsnett i bunnen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg vurderer om jeg skal gjøre følgende:

 

1) Snekkre gulv av tre (som en terasse)..

2) Legge armeringsmatter direkte på plenen, men hva skal jeg ha oppå? singel?

3) Støpe gulv, men det ødelegger jo plenen da...

 

litt usikker, men noe må jeg gjøre.

 

Det er vel ikke lenge før den begynner å grave tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...