Jump to content

Ltl acorn som tar bilder over en lav sko


marius87

Recommended Posts

Har et Ltl acorn 6210 mms kamera som jeg satte opp ved åta.

 

MEeen det tar av en eller annen grunn bilder vært 10 og noen ganger 9ende sekund.

 

Skrudde av side PIR og og intervallene for bildetakning ble satt på 30sekunder.

 

Alikevel tar det bilder som hakka møkk og tømmer jo også batteriene.

 

Ble 4950 bilder på 24t.

 

Noen som har noen tips til hva jeg gjør galt? eller er det kameraet som er føkka?

 

Og blir innstillingene slettet dersom det går tomt for strøm? (ikke mms oppsettet altså)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et slikt kamera, har også skjedd at det har kommet uønskede bilder, men ikke i den grad som du beskriver. Jeg har bare justert på følsomheten til pirn.

 

Vis det ikke er noe som rører seg forran kamera så skal det ikke ta bilde, syns det høres ut som kamera er ødelagt.

Link to comment
Share on other sites

Kamera er ikke fucka som du skriver. Det tar jo bilder som hakka møkk jo :-) Du har nåkk bare gjort noe under oppsettet av kamera på innstillingen. Mener kamera har en innstilling som tilbakestiller til fabrikkinstillingen. Har selv samme kamera,å selv 6 mnd uten batteri,slettet ikke MMS innstillingen.

Link to comment
Share on other sites

Post et bilde kamera tar? Jeg vil tro at en busk el gren beveger seg forran kamera,slik at du får mengdevis med like bilder.

 

Selfølgelig kan kamra være ødelagt. Hoved piren kan være låst i aktivert stilling. Trådstarter kan jo fortelle om den bynner åta bilde med en gang den blir slådd på.

Eneste som kan være på innstillinger er vell time laps funsjonen.

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Er en kjent feil på disse kameraene. Hadde et slikt selv og som du beskriver, så ble innstillingene satt på lavest følsomhet. likevel kom det i gj.snitt 3-4000 bilder ila. et døgn av gress og andre ting som ikke skal trenge å løse ut sensoren.

 

Kjøpte meg et Bushnell kamera og har ikke angret på det..

Link to comment
Share on other sites

Ikke vet jeg, er jo poengløst og ha et kamera som er sånn.

Har klart og få med bilder av rev men som bare har gått forbi og det har bare vært tilfeldig.

 

Prøv å sett intervallene mellom bildene til minimum 1 min, i hvert fall hvis mms er slått på.

 

mms funsksjonen er satt til 3 bilder max hver dag..

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Er en kjent feil på disse kameraene. Hadde et slikt selv og som du beskriver, så ble innstillingene satt på lavest følsomhet. likevel kom det i gj.snitt 3-4000 bilder ila. et døgn av gress og andre ting som ikke skal trenge å løse ut sensoren.

 

Kjøpte meg et Bushnell kamera og har ikke angret på det..

 

Bushnell kameraene er også kjent for samme type feil, jeg har selv hatt to som har gått amok, er på 3. nå håper det virker lenger.

Link to comment
Share on other sites

Ok, det som kan skje hvis du har for kort intervall mellom bildene, under 1min og mms er på. er at det henger, har selv opplevd det på ett acorn kamera som stod ved ett hjortetråkk, tenkte at jeg skulle få med meg alle dyra i følge.. men det klarte det ikke, den hang seg opp slik som ditt.

Så jeg fant ut at hvis mms var på så kunne jeg ikke sette intervallene til under 1 min (uten mms skjedde ikke dette).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bare som et apropos... Det må jo være en del felles mellom disse mms-kameraene. Har mest erfaring med SG550, og har i tillegg jobba litt med JJ660 (som var et lite blaff for et drøyt år tilbake), og nå har jeg fått et par små eikenøtter (i telefonlista lagret som lille eikenøtt og lille valnøtt) gjennom jervprosjektet. Den oppstartslyden i eikenøtta er eksakt lik lyden i SG550, og menyen er eksakt (tilnærmet) lik menyen i JJ660...

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er signalene der du nå har kamera? Hva med å få laget et nytt sim-kort å sette inn?

 

Signalene er tipp topp de:)

 

Er 1mil fra lillestrøm, riktig vei mot sivilisasjonen

 

Det har funket brillefint til nå, når det sto der det sto først tikket det inn mms støtt og stadig:(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...