Jump to content

Innskytings distanse på 22lr


Tavi

Recommended Posts

hei

Lurer på hvilke distanser folk setter opp børsene sine på,for meg blir det å brukt mye sub sonic ammo slik at jeg kan bruke den uten å vekke hele bygda når jeg skal skyte litt. Ser på CCI sine sider at de skyter inn på 50m med sub og 75m på vanlig lr.

noen som har erfaring med dette og kan komme med noe god input :D

Jeg har en Cz 455 american. med 4-12 -50 meopta mepro kikkert.

Link to comment
Share on other sites

hei

jeg tror det er 50m jeg vil gå for på 22lr Men på 17hmr blir det 100 :mrgreen:

må prøve og finne ut ved skyting hvor mye jeg skal holde over på 75-100m når jeg bruker cci velocitor,hadde tenkt å kjøpe scope med mil dot retikel,men dyrt å få en god en med tårn og mil-dot innenfor budsjette.

satser på lotto

Link to comment
Share on other sites

hei

Var akkurat og kjøpte meg en Leica 1000 avstands måler,kjekkt å ha i lomma så slipper jeg å gjette.

Hadde akkurat lest om Burris scope med avstandsmåler og kule kompensator,det hadde vært tingen,tok den ut av butikken for å teste,den var nydlig og lynrask på lengdene,kan etter det jeg ha lest brukes på 22lr 17hmr etc den kan skytes inn på min 50m.

Det er kommet en ny model som tar hensyn til avdrift pga vind og om du sikter oppover/nedover,sjekket prisen i us 1500 dollar,dette er for generasjon 3,generasjon 2 selges for rund 8500 her i landet.

Min datter studerer i usa,gjett hva hun skal ha med seg i bagasjen hjem til våren.

tror jeg skal skyte inn med sub på 60m-70m nå som jeg har fått meg måler :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Før, når salongen ble brukt på jaktfelt - klasse rekrutt, var innskytingen på 100 m.

(Det begynner å bli noen år siden ja...)

Nå er salongene innskutt på 50, siden det er jakt og plinking de brukes til.

Da går de innafor kråka på 30-70.

Men dette er min erfaring med mine børser, ikke et eksempel til etterfølgelse.

Skyt inn og test dine egne våpen før du skyter på småting som kråke og skjor.

.22 Magnumen (Winchester bøylerifle :mrgreen: ) er vel skutt in på 30 meter om dagen, da faderen har åte bak huset.

Men når jeg brukte den fugl før var den innskutt på 100 m.

Nema problema med magnumutgaven.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen skyter inn salongen på 25 meter med High Velocity Hollow Point og den vil da være innskutt midt i på 25 meter og 75 meter, og du skal ihht dem som sier dette kunne skyte smådyr fra 0 - 85 meter på den innstillingen. Da kulebanen skal være ennen +-25mm, det vil i så fall være veldig greit å skyte den inn slik og skyte småvilt med den settingen.

 

Jeg vet bare at det skal hvertfall jeg teste ut og se om stemmer med skuddene jeg jakter med, da det forenkler jakta en hel haug å måle med laser og klikke rundt er nok til at viltet forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

hei

jeg tror det er 50m jeg vil gå for på 22lr Men på 17hmr blir det 100 :mrgreen:

må prøve og finne ut ved skyting hvor mye jeg skal holde over på 75-100m når jeg bruker cci velocitor,hadde tenkt å kjøpe scope med mil dot retikel,men dyrt å få en god en med tårn og mil-dot innenfor budsjette.

satser på lotto

 

Har en sånn en på 10/22 TD, billig sak som funker helt greit: http://www.deben.com/hawke-sport-hd-ir-riflescopes/hawke-sport-hd-ir-3-9x40-ao.html

Link to comment
Share on other sites

Har skutt inn på 75 meter. I og med at eg har kikkert med parallakse på 75 meter. skaut en and på sluttet av sesongen i fjord og traff der eg siktet på 40 meter.

 

Når det gjelder 22 cal så er det veldig greit med parallakse så slipper man å gamble med over under på div hold. Og utvendige tårn kan være greit vist man må over 75 meter. Seff med klikktabell i lomma :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har min innskutt på 50 meter og skrur på siktet utover. På jakt har jeg alltid med meg avstandsmåler og føler meg da trygg på skudd jeg leverer. Fra 60 til 80 meter så faller en .22 lr sub ca 7 cm, og det er bom eller skadeskyting på en skjære.

Fra 50 til 100 meter faller en .22 lr sub opp mot 25 cm. På 150 meter har den dalt helt ned til ca 80 cm under siktelinjen.

 

Om man ikke har en avstandsmåler så er det bare å få en i hus. Det er faktisk mye mye gøyere å skyte når man har en slik gadget med seg i lommen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...