Jump to content

Hjelp til kjøp av luftpistol.


Bluesailor

Recommended Posts

Hei sann alle sammen.

Jeg er helt ny her inne men har brukt forumet for å hente informasjon. Jeg skyter en god del med 22 pistol men er nå ute etter en luftpistol som kan brukes på hytten, uten de store smellene og sikkerhetsmarginer.

Selv om jeg er ny på luft fronten vet jeg endel om hva som finnes på markedet. Jeg ønsker en god pistol med litt futt i, være seg knekkløp eller gass, enkelt eller fler skudds. Fant en grei sak som heter Beeman P1 (hvis nok en kopi av M1911A1) som har 2 trykk trinn, henholdsvis utgangshastighet på 115 og 182 m/ sek. Fint om noen hadde kunnskap om denne pistolen eller annen anbefaling.

Link to comment
Share on other sites

Ta en kikk på hw45

...som markedsføres i USA under betegnelsen Beeman P1 :wink:

 

Klar over det, har hatt den med begge benevnelser, samt en P3 :)

 

Kan jo være litt enklere å finne på denne siden av dammen som HW45, men uansett navn er det en glimrende pistol.

 

Andre pistoler å tenke på er Crosman 2240 hvis en gidder ta seg bryet med å søke på 5.5mm, evt i 4.5mm som 2300s.

Singelskudd Co2 riktignok men bra presisjon og futt og et tonn med aftermarket parts og lett å jobbe med. Game-on har disse og prisen på 2240 er sterkt nedsatt.

Link to comment
Share on other sites

Ta også en titt på HW40.

 

+1 ... den har en veldig bra avtrekk og koster lite. www.versandhaus-schneider.de ... omtrent 115-120 Euro:

http://www.versandhaus-schneider.de/pro ... s_id/13347

 

HW45 og HW70 finnes der og. De sender til Norge, uten Tysk moms men da kommer ja Norske moms med 25% på.

 

Har bestillt der flere ganger, aldre noe problem!

 

Hvis du trenger blink til luftvåpen så sen en PM!

 

MvH Wolfgang

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...