Jump to content

Oppdrag skaffe lett, rustfri remington med klassisk trestokk


I.E

Recommended Posts

Morn i julestria! Jeg har fått ett artig oppdrag av en kompis. Etter å ha dradd rundt på vekselvis en blytung sako 6,5x55 med lyddemper og en Wetherby i elefantkaliber med eselsparkrekyl, vil han nå bytte inn disse i en ny rifle. Det skal helst være en remington, ha rett klassisk trestokk, standardkaliber( 6,5x55,308 30-06) i rustfri utførelse.

Jeg er enig med han at remington er et godt valg, mye pga sikring og avtrekk. Sikringen er helt lydløs, i motsetning til på mange andre rifler som kunne være aktuelle.

 

Rifla skal veie under 3 kg, så da er det kanskje bare seven som er aktuell? Hadde ikke Remington en lett mountain modell? Jeg kan ikke finne igjen denne på jakt og frilufts sider. Det bør vel være en enkel sak for de fleste forhandlere å skru sammen delene slik at man får en rifle som fyller kriteriene? Hvilke priser snakker vi om da, om vi går ut fra at det kun er stokk som må byttes? Har sendt e-post til flere forhandlere om pris på å skru sammen en slik rifle, men ingen har tid til å svare...

 

Har noen tips om modeller som oppfyller kriteriene? Tar også gjerne imot PM om noen har en slik rifle for salg.

Link to comment
Share on other sites

Remington Titanium 2,45 kg. Den ville jeg holdt meg langt unna. Skrur du skruene litt for langt inn så bøyer du kassa og låser sluttstykket. Remington gikk vel for langt der.

 

Mod 7 syns jeg er for kort til de fleste. Hvertfall for meg (1,86).

 

Anbefaler Weatherby Ultra Lightweight. Skreddersydd kasse til lettvekt med lavt hevarmsløft så du får siktet lavt ned. Beholdt lengde på pipen men flutet den i stedet. Beholder fart i kaliberet. HS presison lett vekt stokk med alu bedding, inkl høy kinnstøtte. Ser ikke bra ut på bildet men pen "live". Kostet 17-18000 når jeg kjøpte den. Såg den til 11500 hos XXL. En av de få ekte lettvekterne. Veier 2,6 kg.

 

Her er en som bygger lette remington rifler: http://www.rafdal-vapen.no/

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hjalp en kompis som slet med tregt hevarmsløft. Helt ny var den. Plukket den fra hverandre og satt den sammen igjen. Nå var hevarmen helt låst. Løste på skruene og vips så gikk sluttstykket igjen. De hadde i tillegg flutet sluttstykket og ikke løpet. Løpet var som ett tynt langt sugerør. Skulle heller valgt flutet pipe ..

Link to comment
Share on other sites

Mod 7 syns jeg er for kort til de fleste. Hvertfall for meg (1,86).

Det er mitt ankerpunkt også. Men de kan vel sette på en standard trestokk på en slik?

 

Hadde han kunne leve med kevlar eller plaststokker er det jo uante muligheter. Men han vil altså ha en rett, (classic) trestokk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...