Jump to content

Importrestriksjoner


ktm250sx

Recommended Posts

Ha sporingsnummer tilgjengelig.

Ring postens kundeservice.

Be om å få snakke med noen på tollageret.

Forklar vedkommende hva pakken din inneholder og at magasiner ikke er reg.pliktige våpendeler.

Hvis de prøver å krangle med deg så ber du dem henvise til paragraf i gjeldene lovtekst hvor de mener det står at magasiner krever lisens.

Det klarer de ikke og vil da sende pakken videre til deg. :mrgreen:

 

Har selv vært nødt til å drive litt voksenopplæring av postansatte noen ganger. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Det er greit nok det, jeg har ikke vært ufin på noen måte, ikke "bitchet" noe sted, men jeg blir bare bittelittegrann oppgitt. Det henger vel sammen med at jeg for litt siden måtte fiske fram mobilen og Lovdata på politikammeret, da damene bak kassa nektet meg å fornye en våpensøknad. "Søknader er kun gyldige i 6mnd" Jeg hadde bare regnet med at tollerne visste sånn ca. hvilke regler som gjelder for innførsel av våpen siden de jobber med det daglig, men det er altså ikke noen selvfølge.

 

Man kan vel ikke forvente at en kjørelærer kan alle skilter heller.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, så er det postansatte... Det er egentlig ikke så viktig for meg hva stillingen deres er. Det er uansett deres daglige jobb tenker jeg bare. Men det er klart det kan skje en glipp! :)

 

@Hassel Det er forsåvidt sant det! Var et dårlig eksempel..

 

@Rausheim De postansatte som da jobber der, er det ikke da på tide at de setter seg inn i lovverket? Ettersom dette er noe de håndterer på daglig basis.. Tydeligvis er ikke jeg den eneste som har opplevd dette..

 

Er ikke grinete, bare litt tidlig på morran... :D

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på alle de skyteinteresserte i norges land, bør det da være relativt grei frekvens på våpenrelaterte varer som blir tatt inn til Norge. Det er da noen som handler på nett.. Om ikke daglig sendinger, så hvertfall en gang i uka.. Alt går jo gjennom samme sentral i Oslo uansett.

 

Men så jobber ikke jeg på posten, så kan ikke uttale meg for mye. Det er vel sikkert standard prosedyrer for "våpendeler", der det blir sendt til lager uansett om det er ei fjær det står S&W på eller om det er ei Sauer pipe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...