Jump to content

Dillon RL-550B?


DanielAlfa

Recommended Posts

Skal begynne å lade selv, men er litt usikker på valg av utstyr.

Har forstått at 550-pressa til Dillon skal være veldig bra til pistol ammunisjon, men fungerer den til riflepatroner også?

Kommer til å lade .38spl, .357mag, 44.mag, 9mm, .45acp til pistol samt 6,5x55 og 30-06 til rifle.

Til rifle-ammunisjonen er det ikke livsviktig at skuddene går hull i hull så lenge de gir en forholdsvis god samling.

 

Vil denne pressa fungere til alt, eller bør jeg vurdere en annen? evt 2 forskjellige?

Link to comment
Share on other sites

Denne pressen kan du trygt kjøpe, den har god kvalitet og gir "mye for penga" synes jeg. Lader selv kun riflepatroner på den, det går utmerket.

 

Karusellpresser som Dillon 550 krever at man bruker litt tid på å sette seg inn i dem. Det er mer som må stilles inn og justeres enn på enkeltstasjonspresser. Men når man først er i gang er det riktig moro. Dessuten kan man jo lade én og én patron her også, hvis det ikke haster.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Kanskje en tanke å titte litt på LEE sin classic turret også, ender opp "litt" billigere hvis du skal ha en drøss topper til ymse kalibre..

Jeg har denne og en 550. Lee er en knallbra presse det. Aldri noe tull med den. Der får du også kjøpt "løse" turreter. Den anbefales på det sterkeste, men jeg anbefaler deg og kjøpe et bra kruttmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...