Jump to content

Jaktdress for dager med mye regn og vind - Alternativer


oddvar

Recommended Posts

Hei Alle,

 

Jeg har etter å ha fått travel jobb, kone og unger kommet til det punktet der jeg ikke lenger kan velge og vrake i dager å reise på jakt på. Jeg må ut de dagene det passer.. Her vest betyr det at det ofte er drittvær, og den Bergans passvik dressen jeg har er rett og slett ikke bra nok. Enkelte dager vi har vært ute i høst har det regner 40-50mm, og da tærer det på motivasjonen og ikke ha gode nok klær.

 

Jeg har sett litt på Norrøna Recon. Denne virker bra, rikelig med lommer, og et ytterstoff som ikke holder på/suger opp vann. (Det gjelper ikke med membran under ytterstoffet hvis ytterstoffet holder opp mot literen med vann)

Imidlertid så liker jeg ikke den glidelåstypen som Norrøna har valgt på den nye dressen. Jeg har hatt jakker med den typen før, og de blir fort ødelagt. I tillegg har jeg en greie med at jeg ikke liker at den ikke har stormklaffer over glidelåsen på fremsiden.

 

Hvilke andre dresser finnes av samme type og kvalitet?

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Den gamle recon modellen hadde stromklaff.

Den "forbedrede" modellen har ikke det.

Har liten tro på at det er spes.gutta som har sagt at de ikke trenger det.

 

Er vel heller designerne hos Norrøna som bestemte det mens de nippet til sin kaffe lattè :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ligg unna Gore-tex softshell er mitt råd. Harkila dressen min har det og selv om den er dønn tett og alt det der tror jeg ikke den ville vært første valget på plasser med myyyye regn. Blir for tung og kald rett og slett. En skikkelig regnskyll er ikke noe problem men skulle jeg ha gått med en våt dress hele dagen ville jeg nok valgt en Gore-tex pro shell dress.

 

Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har nå prøvd flaggskipet til chevalier, den heter pro action.

er godt fornøyd med den foreløpig.

 

mange godt plasserte lommer for alle duppedittene vi har med på jakt.

 

god passform.

 

har ikke prøvd den i skikkelig regnvær ennå, men forventer at den holder tett da dette er markedes kansje beste og dyreste jaktdress :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...