Jump to content

knekkt riflestokk


iah

Recommended Posts

Mange år siden (les 70-80åra eller noe), men det var en som var på rådyrjakt sammen med et familiemedlem av meg.

 

Så hørte h*n en haug med skudd (kan ha vært mini-14) og tenkte at nå var det masse døde rådyr og greier. Neida, familiemedlemmet mitt fant vedkommende med 1 istykkerskutt rådyr og en knekt mini14 (han brukte kolben for han gikk tom for skudd :roll: ).

 

Nok om det...

 

Familiemedlemmet mitt tok med seg rifla for han, satte i en bolt, brukte trelim og satte på sånne klemmer som holder det fast. Noen dager etterpå, så tar han av klemmene og pusser vekk rester av limet. Kunne ikke se at det var limt. Og nå kunne den nok tålt å bli brukt som klubbe :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om du bør ta en titt på denne tråden: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=19203&hilit=Adelheid&start=80

 

Bla nedover, så vil du se hva som skjedde med dette smykket, og hvordan det endte, ser du i de neste sidene. Så ikke ta alle sorger på forskudd!

 

Nå er det vel ikke alle som får til å reparere slik som Raudnakke. Hadde han levd i middelalderen, hadde han blitt brent på bål. Han er jo en trollmann... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Samme skjedde med meg, har forhørt meg med våpensmed og fikk tips om blå/hvit araldit. Ved helt brudd smøres det på begge sider, sprekker fylles. Så surres det hele med elektrikertape og las stå et par døgn i romtemperatur.

 

Tom erik johannessen, flekkefjord.

Link to comment
Share on other sites

Litt avhengig av mekanismetype, men med vanlig boltrifle og knekt i pistolgrepet så kan du lime med araldit eller annen epoksylim. Du mo presse svært godt sammen slik at liimfugen blir så tynn som mulig. Før du setter sammen borer du et hull fra bak tangen på mekanismen og ned til bruddet. Sett en skrue i hullet og skru sammen bruddet. Hullet må være så romslig at skruen går fritt slik atdu trekker bruddet sammen. Når limet er herdet borer du opp hullet og limer inn en aluminiumsbolt for å forsterke pistolgrepet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...