Jump to content

Hvem spiser viltet mitt??


Recommended Posts

Har nå i to dager funnet restene etter to fugler som er blitt spist av en annen enn meg på eiendommen min.

 

Restene er som følger.

Vingene henger fortsatt sammen i ryggen, på ringduen satt hodet fortsatt fast, det gjorde det ikke på måken (av typen ung gråmåke) Se for dere en bommerang med hode på. Slik ser det ut.

 

Hele fuglen er spist opp, beina er vekke, bryststykkene er vekke, innvoller, alt som ikke er fjær og bein er vekker. Fjærene som ligger rundt er hele, ingen store ytre skader på dem, de ligger bare i en haug.

Noen som har sett noe lignende???

Link to comment
Share on other sites

Har nå i to dager funnet restene etter to fugler som er blitt spist av en annen enn meg på eiendommen min.

 

Restene er som følger.

Vingene henger fortsatt sammen i ryggen, på ringduen satt hodet fortsatt fast, det gjorde det ikke på måken (av typen ung gråmåke) Se for dere en bommerang med hode på. Slik ser det ut.

 

Hele fuglen er spist opp, beina er vekke, bryststykkene er vekke, innvoller, alt som ikke er fjær og bein er vekker. Fjærene som ligger rundt er hele, ingen store ytre skader på dem, de ligger bare i en haug.

Noen som har sett noe lignende???

 

Høres ut som det er en hønsehauk.

Link to comment
Share on other sites

tja, lignende og lignende, men mi fillebikkje av en beagle kom ei gang stolt som en hane med restene av en hare. haren kan beskrives som ei komplett heilt reinspist ryggrad med et så å si reinspist hodeskalle og fire loddne labber, "bigfoot" tydeligvis ikke hadde på menyen. etter konsistens og lukt på det lille som var igjen, var den omtrent døgnfersk og ble funnet på en høyde med utsikt over kristiansand by. liker å tro det er rovfugl som har tatt den for så at kråker og andre fugl har finspist restene med nærmest kirurgisk presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...