Jump to content

små gale hunder.


Guest marco

Recommended Posts

Jeg er møkk lei av hundeeiere som mener at båndtvangen ikke gjelder for småe hunderaser.

 

2 ganger i sommer så har hunden min blitt angrepet av dachshunder mens jeg har gått med den i bånd.

Jeg er livredd for at hunden min skal dø av kvelning.

 

Greit nokk at en liten dachs kansje ikke gjør så mye skade på sau ol.

 

Dersom en liten agressiv løshund under båndtvangen setter seg fast inni munnen på en større hund som går i bånd, hvem er det da som er ansvarlig?

 

 

Det er ikke bare vi med "store hunderaser" som har ansvar!

 

Nå er det heldigvis bare 4 dager igjenn til vi kan slippe både små og store bikkjer uten bånd :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dachsen har jo nå fått stempel som en av de farligste hunderasene. Og før dette stempelet så var det jo ikke en eneste dachs som hadde selvinnsikt nok til å skjønne at den ikke var to meter høy og minst like bred.

 

Og nå leser de det faktum at de er en av de farligste hunderasene?! Snakk om å få kjøtt på beinet! :lol: Ikke rart de er ute for å barske seg! Her snakker vi dårlig preventiv mediateknikk!

Link to comment
Share on other sites

Dachsen har jo nå fått stempel som en av de farligste hunderasene. Og før dette stempelet så var det jo ikke en eneste dachs som hadde selvinnsikt nok til å skjønne at den ikke var to meter høy og minst like bred.

 

Og nå leser de det faktum at de er en av de farligste hunderasene?! Snakk om å få kjøtt på beinet! :lol: Ikke rart de er ute for å barske seg! Her snakker vi dårlig preventiv mediateknikk!

 

Dachsen fikk vel ikke akkurat stempelet som en av de farligste hunderasene, men som den rasen som biter mest.Og det er ikke helt det samme.Til og med sauer har vel en tendens til å se på en dachs med ett flir, men gode jakthunder er de likevel.Min svoger her en dachs (hann )og er igrunnen livredd hver gang en annen hann hund er i nærheten. Fordi han vet at dachsen hans er villig til å forsøke å drepe rottweiler hannen som kommer ruslende på stranda. Men han vet jo også at hvis han ikke klarer å fange inn dachsen sin vil den sannsynligvis bli alvorlig skadet.

Link to comment
Share on other sites

Har ved en annledning måte fiske ut en hyttenabo sin dachs fra kjevene på schæferen.Det lille

kreaturet fikk det for seg at en schæfer banker jeg lett,og kom i fint jogg over veien.

Den tok grundig feil,men schæferen er hyggelig av natur og bet ikke mere en at det kilte litt.

Men dachsen er jo litt søt dea:-)

Link to comment
Share on other sites

Har ved en annledning måte fiske ut en hyttenabo sin dachs fra kjevene på schæferen.Det lille

kreaturet fikk det for seg at en schæfer banker jeg lett,og kom i fint jogg over veien.

Den tok grundig feil,men schæferen er hyggelig av natur og bet ikke mere en at det kilte litt.

Men dachsen er jo litt søt dea:-)

Det er jo det som er med hunder da. En hundt tenker ikke stor/liten. Den tenker bare jeg er hund , han er hund. Og er jeg en hann , så skal jeg banke alle andre hanner jeg treffer. Glad for at ikke menneske arten (på generell basis) oppfører seg på samme måten.Hadde blitt masete å gå ut for å hente avisen om morran.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...