Jump to content

Ser dere noe på filmene? (våpenkamera)


mork

Recommended Posts

Sett noen private klipp på youtube fra jaktsituasjoner. Det eneste jeg ser, er litt av løpet, demperen og ei røyksky i det skuddet går. Veldig sjelden jeg ser dyret som blir skutt. I beste fall en liten utydelig mørk klump mellom noen trær.

 

Hva skal man forevige? Skuddslam? Dyret som blir skutt? Naturen rundt?

 

Er veldig trygg på at jeg ikke skal montere slike drittkameraer på min rifle. Vidvinkel deluxe.

 

Kan det stilles krav til produktleverandører? Dagens kameraer må da kun være tiltenkt mountainbikere, skikjørere, fallskjermhoppere osv.......

 

Her er et lite, men illustrerende eksempel:

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på akkurat det samme som deg da eg såg det samme klippet første gangen. Er irriterende å ikkje sjå noke anna enn pipa/demperen og litt kruttrøyk. Men utfordringa er vel kanskje at bildet blir veldig urolig viss man skal ha eit meir forstørra bilde (?)

 

Eller?

 

Litt offtopic, Mork:

Får du bildene fra viltkameraet ditt på sms? Og evt fungerer det bra?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har testa litt forskjellig med mitt contour kamera. Til sitt bruk er det et fantastisk kamera, men å kun lage film med et slikt kamera blir grisekjedelig! Du kan jo selvsagt være heldig, slik som elgfilmen over, men dette hører til sjeldenhetene. Jeg synes det er best som et effektkamera sammen med vanlig kamera, og ikke som et eget kamera aleine.

Link to comment
Share on other sites

Hadde elgokse i stor fart på post i høst. Hoppa over veien på 5 m. Jeg hadde gopro kamera på rifla. Forsto ikke hva som var i ferd med å skje så jeg fikk hverken på kamera el fikk skutt. Om jeg bare hadde hatt 5 sek til....

Hadde blitt ett utrolig artig minne.

 

Har nå kjøpt vanntett kamera med zom og bildestabilisator. Blir klart bedre bilder av det. Vil du ha virkelig bra bilder er det beste å ha med en annen person som filmer.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på akkurat det samme som deg da eg såg det samme klippet første gangen. Er irriterende å ikkje sjå noke anna enn pipa/demperen og litt kruttrøyk. Men utfordringa er vel kanskje at bildet blir veldig urolig viss man skal ha eit meir forstørra bilde (?)

 

Eller?

 

Litt offtopic, Mork:

Får du bildene fra viltkameraet ditt på sms? Og evt fungerer det bra?

Ikke sms-kamera nei. Halve gleden er å gå seg en tur og bytte brikker.

 

Tilbake til topic. Det er tydeligvis ei utfordring som kameraprodusentene bør ta tak i. Slik dagens riflekameraer fungerer, er det faktisk mer givende å få situasjoner fortalt i ords form enn å se de via youtube.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...