Jump to content

Priser på frakt, toll, moms osv fra Cabelas


Gåsjægern

Recommended Posts

Kjøpt 6 stykker store lokke gås derfra og frakten kom på over 100 dollar, men klarte ikke på det tidspunktet å finne tilsvarende gås til salgs i Norge, var ingen lønnsom bestilling. Viktigere å få de fuglene vi ville ha. Vi var to stykker som gikk sammen og bestilte så han som tok seg av det hele jeg bare betalte min del, vi betalte moms på det også. Håper det hjelper litt :)

Link to comment
Share on other sites

Som Cardinal sier, men fortollingsgebyr kommer gjerne i tillegg hvis Posten håndterer saken. Dette pleier å være litt over en hundrelapp for totalverdi under 1000 kr og to hundrelapper og litt for totalverdi over 1000 kr. Dette er det Posten tar for å fortolle for deg. Du kan fortolle selv, men du slipper ikke unna den ene hundrelappen uansett, da kaller de det bare "oppbevaringsgebyr" isteden.

 

Andre selskaper har/kan ha andre satser. Jeg har ikke så mye erfaring med f.eks. FedEx og de, men DHL skal du være litt på vakt mot. De har sine helt egne og spesielle satser som fort kan bli litt drøye. I en sak jeg var involvert i tidligere prøvde de å kreve meg for gebyrer som var høyere enn momsbeløpet, og da var det snakk om rundt 700 kr i moms.

 

Så regnestykket blir vel egentlig: (Vare + frakt + (evt toll)) + mva + evt fortollingsgebyr = det du skal betale.

 

Det er det som er greit med å handle med JetCarrier, da er i det minste fortollingsgebyr inkludert i fraktprisen. Det kan også fort lønne seg når det er snakk om store og/eller tunge forsendelser.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Har bestilt 18 lokkegås hos dkwai.dk , Utrulig realistiske gjess, samt motions sticks , så de beveger seg. Har FFD elite som er speckelberry, hvor de har malt nebbet, men nå har de greylag bulvaner også. Dyre bulvaner , men fungerte utmerket ! Så 2 gås som kom inn når vi dro på hytta for å legge oss, de satt enda ved lokkegåsene 5 timer etterpå når vi kom tilbake. Ble riflemat begge 2 :)

Link to comment
Share on other sites

Når Cabelas sender deg varer, gjelder disse reglene:

International Standard Air/Surface:

International Standard Surface shipping and handling is 25% of the total order amount or a minimum of $20.00.

International Standard Air delivery is 45% of the total order amount or a minimum of $40.00.

The recipient is responsible for all duties, taxes and Customs fees. Please contact your local Customs office for an estimate of these fees.

Packages over 42" (106 cm) in length cannot ship via Surface.

I tillegg kommer evt toll og 25% moms.

 

Dersom jeg ønsker å bestille varer som jeg vet vil medføre pakker lengre enn 106 cm, prøver jeg å finne et annet sted som opererer med lavere frakt.

Men noen ganger blir det Cabelas likevel fordi jeg enten ikke finner noen andre som sender den varen internasjonalt eller at det ikke blir billigere noe annet sted om jeg vil kjøpe noe som krever høyeste shipping rate.

 

Noen ganger blir det billigere å handle i Norge :)

Eller også kanskje Danmark.

Jeg så noen gåsebulvaner på messa i Lillestrøm som noen dansker solgte. De så meget bra ut, men jeg vet ikke hva slags pris det var på dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...