Jump to content

Lakke sliten pistol - Production nekt?


Tikka-Sporter

Recommended Posts

Jeg har en sliten CZ75b jeg kunne tenkt meg å freshe litt opp med Gunkote Flat black.. Dette er den mest anonyme svarte lakken jeg kan finne på sidene til durano.

 

Først:

Vil gunkote holde på en pistol? Dette er selvsagt gitt at forarbeid/arbeid er grundig gjort. Eller vil det bli raskt slitasje i lakken på sleide og bevegelige deler??? Noen som har prøvd?

 

Second:

Vil evt lakking utelukke meg i praktisk production?? Har skjønt at reglene sier endring av orginalfarge ikke er lov?? Men det er jo ikke snakk om en vesentlig endring da?? Skal jo bare endre en sliten svart pistol til en mattere svart finish enn orginalt... Er det i det hele tatt noen som vil merke/påpeke dette under skyting mon tro???

 

What to do?.....

 

191_Flat_Black_120ml_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Appendix D4 Production Division

punkt 16.1: ..."changing the original color and/or finish of a handgun,...". Ser ikke at du bryter med den om du bare tilbakefører den til orginal stand. Men endrer du finnish/farge/glans så er du utenfor.

 

 

Dvs om du eller en børsemaker blånerer den, er det IKKE en original finish lenger og dermed fyfy.

 

De eneste som kan legge på ny finish og fremdeles skyte i PD, er CZ UB.

 

 

 

Du kan blånere den på nytt og fortsatt skyte i PD.

 

NEI!

Link to comment
Share on other sites

ok å bryte reglene sålenge man ikke blir tatt????

Så lenge det ikke har noe å si for resultatene vil jeg lene mot en ja der :mrgreen:

 

Spørsmålet er vanskelig og må vel sies å havne godt inn i en gråsone. Hva menes med "original color and/or finish"? Finish kan bety både overflatebehandling og -struktur, men siden en ikke kan endre farge uten å endre overflatebehandling er det ikke urimelig å tolke det som struktur. Den tolkningen vil forhindre lakkering av originalt ulakkede våpen og lakking i annen farge enn den originale, samt endring av struktur fra feks slipt eller børstet til polert eller glassblåst, men ikke restaurering til originalt utseende.

 

Jeg tipper at regelen er der delvis på grunn av prinsippet bak PD og delvis for å forhindre forveksling av modeller, men siden dette ikke vil ha noen effekt på resultatene ser jeg ikke problemet. Men det er ikke opp til meg å avgjøre...

Link to comment
Share on other sites

Og hva når pistolen er sliten etter litt bruk, mistet sin originale finnish og ser litt trist og lei ut.. ;) Da er den originale finnishen endret og pistolen er forbudt å bruke i PD... *fniiiiiiiiiiiiis* :lol:

 

Å reblånere et våpen går inn under vedlikehold og vedlikehold av våpen kommer aldri til å bli forbudt.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Og da var svarene kommet på GV.

 

Vince Pinto

The previous two replies are correct, but I'd like to add that it is impossible not to change the original color or finish if the process is done outside the original factory, as they are the only ones with a particular color and process. Besides, Production Division is about shooting, not about bling!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...