Jump to content

Remington 700ADL vs 700SPS


phoines

Recommended Posts

Hei, har nettopp fått en butikk til å holde av en Remington 700 til meg, kal 223 rem. Da jeg var innom i går mener jeg det var 700SPS som stod på lappen, men begynner nå undres om det faktisk kan være en ADL. Er det noen som vet hvilke forskjeller det er på disse to våpnene? Er de nevneverdige eller er det bare slik som jeg har lest at den ene modellen har avløst den andre :?::?::?:

Link to comment
Share on other sites

Hei, har nettopp fått en butikk til å holde av en Remington 700 til meg, kal 223 rem. Da jeg var innom i går mener jeg det var 700SPS som stod på lappen, men begynner nå undres om det faktisk kan være en ADL. Er det noen som vet hvilke forskjeller det er på disse to våpnene? Er de nevneverdige eller er det bare slik som jeg har lest at den ene modellen har avløst den andre :?::?::?:

 

Det var en ADL...jeg ble litt "lurt" av førprisen og kunne vanskelig forestille meg at det var en ADL med den prislappen :lol:. Vil gjerne ha litt synspunkter på riflen i det kaliberet hvis noen har kjenneskap til den. Har søkt litt på kammeret og bare funnet noen få bisetninger vedrørende modellen.

 

Takker for svar :D.

Link to comment
Share on other sites

Prøv børsa med skarp ammo(fjern tennstiften) el bruk dummies, disse riflene i kal 223 har relativt ofte utdrager problemer og av og til småtrøbbel med matingen. Presisjonen er som oftest ingen problemer med. At det er en ADL modell uten underbeslag kan gi ekstra irritasjon hvis et skudd kiler seg fast. Prøv å tenk litt fremover, kunne du tenkt deg å utbedre rifla etter ei stund så er rem 700 supert alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke nøyaktig samme rifla, men jeg har en SPS med BDLstokk i .22-250. Den eneste forskjellen på modellene er vel at ADL har blindmagasin istedet for hengslet underbeslag.

Du må nok regne med å justere avtrekket, noe som er enkelt å gjøre selv når en har egnet oppskrift. Og den har helt sikkert godt av å beddes, samt å fjerne knotten i løpskanalen som pipa ligger an på.

Min samlet ikke all verden før jeg beddet den, men da ble det også en dramatisk endring. Treskuddssamlingene krympet fra rundt 25mm helt ned til under 10mm, når skytteren har en god dag vel og merke.

Det kan nok også hende at pipa ikke er av de glatteste, slik som min, men den kan godt gi god presisjon for det.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar- det er nok blindmagasin på riflen og jeg så for meg bedding og evt. noen små justeringer. Ser problemet med patronkiling etc. men får håpe at jeg slipper det. I forhold til det "mateproblemet" er det noen enkle løsninger på det eller må det inn til børsemaker for justering det og? Tror jeg går for riflen uansett, har fått "loddet" stemningen litt og kommet frem til at prisen er grei, har gitt 3900,- for den :roll:.

 

Noen som vet hva jeg må forvente at en beddejobb og justering av avtrekk sånn ca vil koste? Nå spør jeg kanskje dumt, men hvordan blir avtrekket justert siden jeg ser for meg at ikke alle liker det samme avtrekket... :oops:.

Link to comment
Share on other sites

I denne tråden viewtopic.php?f=38&t=5493 finner du nettsider med oppskrift på avtrekksjustering.

Pris på avtrekksjustering og bedding vil vel kanskje komme på oppunder 1000,- , men det er store variasjoner ute og går. Forhør deg litt rundt du.

 

Takk for mange gode tips! Blir nok til at jeg sender den inn til justering etterhvert, ja :D.

Link to comment
Share on other sites

Både ADL og SPS har en forholdsvis enkel syntet stokk. Jeg ble advart om at beddemassen ikke ville feste skikkelig i den fete plasten.

Finnes sikkert noen vindunder kurer for dette, men jeg har ivhertfall ikke fått beddet min rifle enda.

Forøvrig svært godt fornøyd. Mye rifle for pengene... (SPS)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...