Jump to content

Søknad på pumpehagle


Janoks

Recommended Posts

Er det noen flere som har fått med seg at det ikke lenger er mulig å sende inn en generell søknad på pumpehagle? Jeg fikk min i retur i dag, med beskjed om at jeg måtte ha med merke og modell. Da jeg ringte de for å spørre hva dette var for noe, fikk jeg vite at det var en ny forskrift som omhandlet pumpehagler - den var så ny at de ikke hadde rukket å få den med i rettledningen på baksiden av søknaden.

 

I følge våpenkontoret i Odda er pumpehagler nå sidestilt med hagler med repeter mekanisme. Jeg prøvde meg en diskusjon rundt dette, men det var de ikke spesielt interessert i :P

Link to comment
Share on other sites

Reglene har vært slik for pumpe lenge, og informasjonen bakpå søknadsarket har vært oppdatert hvertfall det siste året. Med mindre ditt lokale kontor har svært gamle papirer såklart.

 

Men det syndes mye mot akkurat dette, også blandt våpenkontorene, så det er ikke så rart at du får forskjellige svar.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Det var min lokale XXL butikk som først sa at det var helt unødvendig å fylle ut merke og modell ved kjøp av pumpe. Da jeg informerte XXL om avslaget fikk jeg beskjed om at dette var tolket feil av politiet.

 

Ser i ettertid at det faktisk står på baksiden :oops: Jeg har rett og slett oversett at den står etter karabin og maskinpistol på listen..

 

Jaja, god helg folkens!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...