Jump to content

Viltkamera Scouting Camera SG550M - ETT bilde i døgnet


Stegg00

Recommended Posts

Har kjøpt meg viltkamera - Mobil Scouting Camera SG550M. Jeg skal ha det ved hytta som ligger langt til fjells og som skal sende meg ETT bilde i døgnet, feks kl 10, for å vise snøforhold og oversiktsbilde ved hytta. Har testa at MMS virker. Jeg får mms tilsendt på mobtlf, men det er bilder tatt av objekter i bevegelse.

 

Har noen tips på hvordan innstillingene skal være? Skal ikke reagere på bevegelse, men altså sende kun ett bilde daglig på ett bestemt tidspunkt.

 

Takker for svar på dette.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom jeg har finni ut, må det bevegelse til for at det blir sendt MMS til aktuelt tidspunkt når det står i Daily Report i "ON MODE". Skjer det ingenting foran kameraet blir det ingen MMS på aktuelt tidspunkt.

Så det spørs om jeg kan bruke det på hytta for å få "oversiktsbilde" en gang i døgnet. Det kan gå ukesvis uten bevegelse der.....

Mulig jeg tar feil.

Eller hva mener Bromle ?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg er litt treig i toppen, men går det an å ha den både på "Instant" og "Daily report" samtidig?

Når jeg står i MMS Mode har jeg anten Daily Report, Instant, Off eller Manual som valg.

Går jeg inn på Daily Report, kan jeg kun legge inn klokkeslett. Går jeg inn på Instant, kan jeg kun legge inn Max number. Er det ikke enten eller?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

fordi det er eit drittkamera.......jada,veit det er nokre som er nøgd med dette kameraet,men det er mange SG kamera som ikkje funker

 

Eg har 2 stk av nemde drittkamera,og ingen av dei funker knirkefritt....langt ifrå

Kjøp Acorn eller vent til Reconyx kjem med sitt mms kamera

 

Mine mms kamera gjeng amok når mms blir aktivert,når grensen for max sendte mms er nådd da bynnjar kamera å funke som det skal....innimellom,ikkje alle bilder blir sendt....dritt!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...