Jump to content

Plastkasser og conibear.


Johnny H.

Recommended Posts

Hei

Da har jeg vært ute å satt opp plastkasser og conibear 155 duke. Er det noen som fangster med slike og har erfaring med de? Har aldri brukt slike , men det ser effetivt ut synes jeg. Fellene og kassene kom fra Jakt og Fangstbua og detr var heller ikke så avskrekkende dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Tror de fungerer bra. Ettersom de er hvite kan de ha ekstra lokkeeffekt når det er barmark. Måren er nyskjerrig! Dette er imidlertid en ulempe hvis det er folk i området.. Dukefellene er vel ikke kjent som de beste. Er en grunn til at de er billige. Fjærene blir ganske fort svake og bør byttes ut jevnlig, evnt få en tur i stekeovnen for oppfrisking. Du bør også sjekke at utløseren ikke har dødgang, mange av disse fellene krever en god del justering før de fungerer tilfredstillende. Har opplevd flere cm dødgang på både duke og bridger. Akkurat det bør man forøvrig sjekke på alle feller av bodygrip (conibear) typen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De kassene jeg kjøpte var svarte. Fikk også et tips om å borre masse hull i boksen, sikkert ikke så dumt da det blir lettere å spre lukt ut av kassene. Det var ihvertfall veldig artig å se det fungerte, og det ganske fort. Fella ble satt opp 01.11 og måren hang der 07.11.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Prisene på plastkasser i Norge er forholdsvis høy. Jeg forespurte derfor fntpost.com om de hadde mulighet til å levere kasser. Prisene der borte er jo som kjent lavere enn her hjemme.

 

Jeg fikk følgende svar:

 

They are expensive here too.........not that they cost that much, but shipping is very high on them because they are bulky. For guys in the U.S., mostly they go down to their local newspaper companies and get old ones for free.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...