Jump to content

Anbefaling av verksted til gjengejobb


300 win mag

Recommended Posts

Jeg har en Ruger 10/22 med et .920" flutet løp fra Green Mountain, ikke ulik denne:

forweb_IMG_0485.JPG

 

Jeg har lyst til å få den gjenget og skaffe meg en lyddemper. Jeg har lyst på en løsning hvor det lages en gjengebeskytter som gjør at børsa ser normal ut når demperen ikke er i bruk. Noe slikt som dette:

10_22_16_bfb.600.jpg10_22_sfb_400_3.600.jpg

 

Har noen av dere fikset børsa på denne måten? Hvilket børsemakerverksted kan anbefales til å gjøre en slik jobb?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett endel varierende kvalitet på gjenging av løp fra forskjellige børsemakere. Alt ifra grader og dårlig tilpasning, til gjenges som skjærer seg ved montering eller demper rett og slett ikke går an å skru på løpet.

 

Sist jeg bestilte demper brukte jeg Rygge Våpen på anbefaling fra Hausken. Har etter dette sendt min løp dit for å forbedre jobber utført andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Holder til i Troms og det er ikke så mange børsemakere her oppe i nord. Er forberedt på å måtte sende børsa sørover for å få den fikset, så derfor vil jeg undersøke litt nærmere hvor det er lurest å sende den.

Må også forske litt på hvilken demper jeg skal gå for. Hadde vært litt morsomt med en som ikke var bredere enn løpet, men det går vel neppe. Får se hva jeg velger å satse på. Hører mye bra om Alms.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett endel varierende kvalitet på gjenging av løp fra forskjellige børsemakere. Alt ifra grader og dårlig tilpasning, til gjenges som skjærer seg ved montering eller demper rett og slett ikke går an å skru på løpet.

 

Sist jeg bestilte demper brukte jeg Rygge Våpen på anbefaling fra Hausken. Har etter dette sendt min løp dit for å forbedre jobber utført andre steder.

 

Har også veldig god erfaring med Rygge Våpen! Servicen er på topp og de gjør et bra arbeid. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...