Jump to content

Returbukk?


villmannen

Recommended Posts

Syns jeg ser et lumskt skjefte av militær karakter i nærheten av en ellers flott bukk :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

 

er det ikke lov med pistolgrep på jaktrifler?

 

Dessverre litt forskjellig hva som er lov og ikke lov.. ikke sjelden så blir "militær karakter" brukt av politet for å slå ned på søknad.. trist og patetisk da det finnes skikkelige politifolk som vet hva som er militært og ikke.

 

Flott bukk :

Har du smakt på kjøttet enda?? Nysjerrig.

Neste gang så syns jeg du skall ha med deg en panne ut på tur, litt smør, salt och pepper ... så lager du ett måltid ute sammen med bukken! Blir ikke bedre. Mye styr? Neida.. du har self en liten pose med disse tingan klar for tur. Kun en kjederlig ting - en ORDNTLIG panne veier i hvert fall 1,5kg :|

/K

Link to comment
Share on other sites

Er nok returbukk, men stussa litt på at det var små rosenkranser di er som oftest ganske store på returbukker.

 

Er enig med at tyngden skal være ned på returbukkens gevir. Har vært flott om vi kunne fått bilder av skallen rengjordt. Da skal rosenstokkene være veldig tykke og lave. Bukken kan jo være en med hormonfeil eller skade av en eller annen art.

 

Jeg har sett veldig mange påståtte returbukker tidligere, felles for dem er at alle har vært under 5år.

 

Håper vi får mer utfullende opplysninger om denne her.

Link to comment
Share on other sites

Geviret har ikke de typiske tegnene som litteraturen beskriver. Tennene kan den jo ha mistet av andre årsaker enn alder også. Ikke lett å si på denne her.

Ein kompis av meg har nett vært i skottland så satt og kikte på litt bilder derifra..

Ein bukk som ein stalker(?) hadde skutt der hadde nøyaktig likt gevir som denna..Berre to laaange taggar også den vanlege taggen heilt nede med hove..Alderen blei anslått til 13-14 år og på grunn av tennene hadde den max eit år igjen og leve meinte dei..

 

Kansje denna er ein av få heldig i norge og verkeleg har blitt så gammal?:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...