Jump to content

17hmr på gås


Akanozze

Recommended Posts

Her i Sverige er det ikke lov å jakte gås (rev++) med 17HMR. Ønsker det var det.

Men ja, enig .. du må prøve å holde deg innenfor 110-120m - OG DET ER jo bitte litt trist hvis du vet att du og børsa holder god presisjon på enda lenger hold en stille dag!

 

Mange av disse filmene (youtube..) viser ikke akkurat den hardføre grågåsen .. også kanadagåsen kan være ganske tøff fugel faktisk å skyte faktisk.

Det er forskjell på å skyte en tammgåse og en vild gås som er "på tå" 100% av tiden den eksiterer.

Du må også være forferdelig nøye med vidforholdene på jakt .. i løpet av 120m og 10m/sek og du MÅ kompansere ganske så betydelig!

 

222Rem/223Rem er ett supert kaliber ved ett skotthold på 120m. Ødelegger ikke så mye faktisk.

Ikke mye mere ødeleggelse på 120m med 6,5x55 MEN mange presterer bedre presisjon med 222;)

/K

Link to comment
Share on other sites

Jepp, enig i at ett hakk opp ville vært på sin plass, men i og med at kula sansynligvis skal ett sted etter den har truffet gåsa, er grunnen til at valget faller på 17hmr. Skuddene blir ikke på lenger enn 100m uansett :)

 

Hører det brukes v-max på gåsa. Trodde dette vil føre til større kjøtt ødeleggelse? vil tro du ungår det ved skudd i ryggen..? :shock:

 

I andre tråder har jeg lest at Gamepointen er best på matvilt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Bumper denne...

 

Har mulighet for gåsejakt, men forholdene tilsier at jeg må bruke 17hmr, men butikken i området rundt her har bare TNT i sortimentet, er det en kule å bruke på gåsa? Hadde vært veldig kjekt å slippe å måtte kjøre 45min for å handle ammo..

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker 22wmr,men hvis du kan få tak i gamepoint i 17 hmr i noenlunde nærhet så prøv det da vel?.. 45 min kjøretur er da verdt turen for å få ok ammo?...

Link to comment
Share on other sites

selv bruker jeg hp da gamepoint ikke exp no særlig i 22wmr. spør forhandleren din om gamepoint er bra på gås i 17hmr. bare en tlf det vettdu...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

har prøvd gamepoint og vmax på gås, de var ikke noe å skryte av. grå gåsa er en veldig hardskutt fugl, og med disse skuddene så kom hun seg på vingene ,fløy litt før hun døde.

gikk så over til TNT ,og ble meget fornøyd med den , ble mer "kill" på stedet , og man berga kjøtte godt også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...