Jump to content

Grei GPS til jakt


janove

Recommended Posts

Selv liker jeg ikke å drøsse med utstyr som tynger for mye i sekken så jeg forsøker å finne bra kvalitet, men kompakt/lett enten det gjeller kikkert, mobil, jaktradio eller GPS.

Jeg har en Garmin Etrex legend C.

Vet ikke om Garmin har denne modellen lengre, men jeg har vært meget godt fornøyd. Den har vært til stor hjelp på jakt i ukjente områder og ved tåke i fjellet.

Mange gps'er er altfor store og tunge synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde akkurat de samme tankene som deg, og valget mitt falt på Garming Oregon 450. Brukte den nå på reinsjakta, og er strålende fornøyd! Hadde kun gratiskart (norgeskart.no) på den, og det fungerte greit nok. Men orginale Garmin kart er mye bedre!

Ser at Magasinet selger den for 1999, og det er billig! Jeg kjøpte den på samme plassen for 2300,- jeg fant den ikke billigere noe annet sted.

 

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=-5027&prodid=8899

Link to comment
Share on other sites

Garmin GPS map 62s. Først og fremst: Skikkelige knapper. Touch og lignende når du står ute i skauen med hansker på eller verre, votter på vinterfjellet vil jeg ha meg frabedt. Gylden mulighet for frostskader i sistnevnte tilfelle. Ellers har den treakset kompass, barometisk høydemåler, og bra med internminne (har akkurat nå hele Sør-Norge liggende på enheten, og plass til endel mer). Fikk den til 2250kr på XXL. Har også hatt forgjengeren, 60CSx.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...