Jump to content

Spørsmål rundt lading og treffpunkt


Mauser68

Recommended Posts

Som ny heimelader, så er det ikkje fritt for at det kjem ein del både problemstillinger og tanker rundt dette. Har kjørt litt på diverse ladninger i 6.5x55 no og skal også til litt på .223, dvs har lada første lott med .223, men den er ikkje testa enno.

 

Så kjem det eigentlige problemet. Eg har skutt rifla mi inn med S&B og Norma Nosler og Norma jaktmatch. Desse tre patronene, er mykje det samme treffpunktet på, dvs alle skudd innanfor ein snusboks på 100 meteren.

 

Men etter å ha lada litt og testkutt forskjellige kuler, så er treffpunktet ein heil annen plass, sjølv om samlingene er bra. 6.5x55 V-max treff på ca 8 oppe til venstre klokka 10-11, og 6.5x55 scenar, treff klokka 1500, på ein 8`er/9`er.

 

Kva må til for at eg skal få samla alle på samme linje vertikalt ? Eg drit i om v-max går 7 cm over 10`er, og scenar`en går 5 cm over 10`en, men eg vil ha kulene til å treffe vertikalt riktig. Så er det kun for meg å notere knepp opp/ned etter kva ammo eg bruker.

 

Edit : Er det sånn at kulene roterer med løps stigninga etter ladning ? Dvs at hvis du øker ladninga, så øker rotasjonen og kula blir vridd meir i den retninga som stigningen er ?

 

Kan nokon gje meg oppskrifta på dette, gjerne med ein ballistisk forklaring til fenomenet, så hadde dette vært veldig flott.

Link to comment
Share on other sites

Pokker også, så det er ikkje mulig å få det finjustert med ladninger. Merkelig, har sett at enkelte ladninger med samme kule har endra treffpunkt, men ikkje sett noko mønster i det. Men har ikkje skutt meir enn 2 x 9 skudd med kvar kule enno.

 

Shit, det var forbanna og... Men takk for svar Fulmen..

Link to comment
Share on other sites

Det er vel her det nytter å være hjemmelader. Du har egentlig flere muligheter og kanskje du har flaks. Hvis du ser på de forskjellige krutt typene du kan bruke til 95g v-max kula så kan du få et helt annet treffpunkt. Hvordan krutt bruker du til v-max`n ? Vituvouri n-140 n-150 n-160 og n-540 n-550 vil ganske sikkert gi forskjellig treffpunkt selv med samme hastighet. Test deg fram er mitt råd.

Har fått det til men i et annet kaliber. Sleit med å få 80g fmj og 87g v-max til å gå likt på 100m i min 6mm Br.

Ellers.... Ikke gi opp 95g v-max kula etter en pakke kuler for det er vanskelig å finne ei bedre "varmint" kule til 6,5èn.

Jeg bruker for øvrig 87g v-max på gås med veldig godt resultat

Link to comment
Share on other sites

Takk for det 6x47, det høyrdes meir oppmuntrandes ut. Eg har foreløpig kun bruk Norma-4 skytterlags krutt til ladinga, pga eg ikkje har tørt å teste ut det N-140 kruttet eg har enno. Har 24 år gammelt N-140 krutt med rikelig med rust støv i.

Men i mellomtida i kveld, så har eg testa ut 24 skudd med dette kruttet i .223, som eg har testlada dette kruttet med, og med 2 forskjellige kuler og 4 x 3 forskjellige kruttvekter så viste det ingen trykktegn, og forholdsvis ok samlinger.

Så det ser ut til at det N-140 kruttet er ok.

Så neste prosjekt blir då å teste ut N-140 kruttet i 6.5x55. Så kanske det kan dytte den 95 grains v-max kula i riktig retning.

Skal lade litt i veka og teste ut dette på Fredag. Har ennå den kronografen, så dette skal bli artig å sjekke ut.

 

Den test ladninga i dag med 40 grains v-max i .223, hadde ein skikkelig artig spenst, he, he...

 

LADING ER MORRO !! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...