Jump to content

Hvor skyter man inne med luft i Østfold ?


D52

Recommended Posts

Her jeg bor i Spydeberg er det jo et skytterlag, men på innebanen har de visst kun anvisere som går fra .22 og de mener at mitt 4.5 ikke vil fungere på det anlegget (de vet ikke HVA jeg skal skyte med) siden det skal skytes igjennom ei gummimatte eller hva det var. Men de sa jeg kunne stikke innom så kunne de se hva man kunne få til. Og det er jo bra. Og banen ligger 2min unna der jeg bor :P

 

Men jeg kunne tenke meg noe mer permanent, et par ganger i uka. Et sted man skyter inne, med bla luft.

 

Finnes det noen klubber i Østfold tro ? Ikke Moss og nedi der. Det blir litt for langt unna.

Link to comment
Share on other sites

Nå skriver du ikke om du skyter luftrifle eller luftpistol, men en titt på terminlistene for Østfold (det ligger link på http://www.skyting.no) vil jo fortelle deg hvem som arrangerer luftstevner. Dersom noen av disse er nær deg, er det bare å kontakte den aktuelle klubben. Kontaktinfo står i terminlista. Dersom disse klubbene ligger for langt unna, kan du klikke på linken til Østfold Skytterkrets og se på listen over klubber i Østfold. Kontakt den nærmeste klubben, og spør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ingen planer om å skyte under stevner. Kun hobbyskyting for min egen skyld :)

 

Det har vel ikke blitt slik at man ikke lengre kan drive med det som hobby ? At man MÅ konkurrere ?

Nei. Men dersom de arrangerer stevner, er det 100% sikkert at de har treningsmuligheter. Derfor tenkte jeg at det var logisk å sjekke disse klubbene først.

Link to comment
Share on other sites

men på innebanen har de visst kun anvisere som går fra .22 og de mener at mitt 4.5 ikke vil fungere på det anlegget (de vet ikke HVA jeg skal skyte med) siden det skal skytes igjennom ei gummimatte eller hva det var. Men de sa jeg kunne stikke innom så kunne de se hva man kunne få til.

 

Er jo bare å prøve det. På vår innendørsbane funker det helt fint med luft(Dfs 15m bane med kongsbergskiver)

Eneste grunnen til ikke å skyte luft på sånne skiver er vel at luft kula klipper ut mer av gummien pga fasongen på kula.

Men om båndene går ofte nok blir ikke det noe problem

Link to comment
Share on other sites

Jo du sier noe. Hadde vært fint å kunne skyte der i vinter. De ligger som sagt noen få hundre meter unna der jeg bor. Ikke at jeg er så kjip at jeg ikke kan kjøre et stykke, men er jo greit å bruke det som er nærme da. Og sparer litt tid og sånn :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hos Krapfoss i Moss er det fint, luftig og fin bane og koselige folk ... Marianne er kjempekoselig :-)

 

De har ofte stevner, tror de skyter 2 stevner luft annenhver Onsdag ... tenker jeg skal stille opp der ofte nå i vintersesongen, luft er god/bedre trening når du først må være inne allikevel ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke skyte annet enn luft pga ødelagt skulder. Jeg har mye skader i skulderen som gjør at det ikke går pga smerter. Selv fjærbørser lager for mye rekyl nå. Så jeg gikk over til PCP gevær.

 

Moss blir litt langt unna, egentlig. Bruker minimum 30 minutter dit fra Spydeberg. Men skal sjekke ut forholdene her først.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke skyte annet enn luft pga ødelagt skulder. Jeg har mye skader i skulderen som gjør at det ikke går pga smerter. Selv fjærbørser lager for mye rekyl nå. Så jeg gikk over til PCP gevær.

 

Moss blir litt langt unna, egentlig. Bruker minimum 30 minutter dit fra Spydeberg. Men skal sjekke ut forholdene her først.

 

Bruker 30 minutter + fra Kolbotn til Moss ;-)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo bare en prioriteringssak det med kjøringa selvfølgelig. Og 30min er ikke lange kjøreturen. Og det er vel verdt det hvis anlegget man er på er bedre enn det her hjemme. Men jeg vet ikke noe om noen av de, så jeg må nesten titte. Hvis det er fler luftskyttere i Moss så frister det mer enn banen i Spydeberg.

 

Hva slags luftskyttere er det i Moss ? Bruker de kun konkurransegevær eller er det mere "hobbyskyting" også ?

Link to comment
Share on other sites

Ja skal gå dit å se. Jeg var der å titta for en stund siden, men tenkte ikke på å sjekke det.

 

Får uansett inn en ny PCP luftpistol om kort tid. Har ventet på den siden Juni, så det blir fint. Så ev kan jeg jo bruke den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fant du noe sted og skyte inne i østfold?

 

Noen som har tips til en fin plass og skyte ute i østfold? Tenkte da en fin åpen plass uten turister tilstede, eller et sted der grunneier godtar skyting med luftvåpen, prøver og få godkjennelse fra grunneier på et par plasser men det har gått dårlig så langt..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hva slags luftskyttere er det i Moss ? Bruker de kun konkurransegevær eller er det mere "hobbyskyting" også ?

 

 

Jeg og fåreslår at du tar deg en tur til Moss, og send gjerne en mail til kontaktpersonen du finner på terminlista om det er noe du lurer på. Det gjør jeg innimellom og får bestandig et kjapt og hyggelig svar.

 

Jeg er ikke selv medlem av denne klubben, men har skutt masse stevner her. Kan selv skrive under på at man ikke trenger å satse profft for å bli akseptert for å delta på treninger/stevner.

Slik jeg ser på det, er det stort sett en konkuranse i året - NM, og alle stevnene er mer eller mindre trening frem til denne. Jeg har aldri opplevd at det har vært en "vinner" på noe stevne, annet at man kan regne ut ifra resultatlista hvordan man har gjort det i forhold til andre. Andre folk mener sikkert noe annet som vanlig :winke1: , men stevneskyting er bare sosialt og gøy.

 

Har besøkt alle klubbene i Østfold, skutt luftstevner der, og opplever en veldig varm mottakelse alle steder.

 

Bra dra dit og sjekk det ut. Om det er noe du har lyst til å gjøre er det bare å gjøre det :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Noen som har tips til en fin plass og skyte ute i østfold? Tenkte da en fin åpen plass uten turister tilstede, eller et sted der grunneier godtar skyting med luftvåpen, prøver og få godkjennelse fra grunneier på et par plasser men det har gått dårlig så langt..

 

Det samme spørsmålet ville jeg stille om Vestfold (Sandefjord-området)

 

:) :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Noen som har tips til en fin plass og skyte ute i østfold? Tenkte da en fin åpen plass uten turister tilstede, eller et sted der grunneier godtar skyting med luftvåpen, prøver og få godkjennelse fra grunneier på et par plasser men det har gått dårlig så langt..

 

Det samme spørsmålet ville jeg stille om Vestfold (Sandefjord-området)

 

:) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...