Jump to content

Les Baer/STI


DVC

Recommended Posts

Jeg går i planene om å kjøpe meg en 1911 til Classicdivision. Jeg lurer litt på en Les Baer Premier II eller en STI Trojan. Trojan er noen kroner billigere, men iom at jeg er linksskytter så må jeg koste på den noen kroner for å få en dobbelsidig sikring. Les B kommer med det fra fabrikk. Prisen vil da nærme seg mellom disse. Jeg heller vel litt mot LB.

Noen av dere som eier en av disse, eller har erfaring med dem?

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Det kommer litt an på hvilken Les Baer modell du velger men hvis du er links skytter så kjøp deg en med dobbeltsidig sikring, STI har "The U.S.P.S.A" den har dobbeltsidig sikring det samme har Les Baer Premier 2, det eneste du trenger da er en magutløser som er links. Man kan også få bygget seg en, men tror ikke dette koster så veldig mye mindre. Det er mye å velge i her hjemme! S&W Performance Center, Les Baer, SVI, STI, SPS, Para, Night Hawk, Gun Crafter, og sikker noen til. det bunner vel litt ned i hvor mye du penger du skal legge i en ny pistol.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

jeg har en SVI fra før, men kunne tenke meg å finne en pistol som var litt billigere. Jeg heller mot en premier II eller en Concept 1, men det er som du sier mye annet fint på markedet. Para har jeg hatt etpar av, men tenkte meg en hakket over disse i kvalitet. Jeg har ikke tittet så mye på S&W, så kanskje jeg skulle tatt en titt på disse. Jeg må innrømme at alle våpen jeg har hatt, og har, fra Smith har vært revolvere. Erfaringen jeg har med pistolene fra Smith er ikke så bra. Men det kan godt være at 1911ene deres er gode.

Når jeg snakker med skyttere om SPS så er de enten veldig positive, eller veldig negative. Det er vel litt som med Tanfoglio. Får du en som er bra, så er den virkelig bra! Men det er endel mandagsutgaver av dem. Kan virke som om det er mer en en mandag i uken i Italia :lol: .

Link to comment
Share on other sites

.............så må jeg koste på den noen kroner for å få en dobbelsidig sikring........

Tja......dem sikringene til 1911 koster mellom 400-800 kroner fra midway og kan sikkert leveres fortere en man

får tak i selve trojanen.

 

Er ikke det mere prisforkjell en det mellom en Les Baer og en Trojan ?

Link to comment
Share on other sites

Trojan fås fra 8500-11000 kr og en dobbeltsidig sikring+ magbrønn og du er klar for classic.

 

Eventuelt så er ruger SR1911 og remington R1 litt billigere.

 

Hassel kan vel svare for kvaliteten på rugeren.

 

S&W sin 1911 pro er ett stykke godt lagd pistol. Fås vel og merke kun i 9mm.

 

Er mange alternativer til les Bauer. Du trenger nok minst 6-8 magasin i riggen også.(45acp)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...