Jump to content

ny rifle på gang men hvilken??


Arvid.N

Recommended Posts

Heisann.

 

Første dagen i elg jakta i år så kom en på laget og ville kjøpe rifla mi, men han vil også at jeg kommer med en

Pris. Dette er ei tikka t3 i kaliber 308. Kjøpte børsa for 4 år siden har ikke skutt allverdens med ho. Kappet løpet og satt på Hausken standard demper i sommer.. hvor mye kan jeg ta for børsen med demperen? :smile:

 

Jeg må jo da kjøpe ny børse som blir en tikka t3 igjen! Men skal jeg ha super warmint eller? Og det står mellom kaliber 308 win. Og 300 win.mag va mener dere? Skal ha demper igjen og viss det blir 308 så kapper jeg løpet til 42 cm. Viss det blir 300 så blir det nokk også en del langhold skyting... hva sier dere?? :smile:

Link to comment
Share on other sites

... va mener dere? Skal ha demper igjen og viss det blir 308 så kapper jeg løpet til 42 cm. Viss det blir 300 så blir det nokk også en del langhold skyting... hva sier dere?? :smile:

Jeg mener du burde bestemme deg for hva du vil drive med først, og så velge våpen etter det :shock:

 

Om du da bestemmer deg for at du mest vil drive med rørlig jakt i skogen er jo en vanlig T3 i kort løp og med demper sikkert et godt bud; dersom langhold er viktigere enn smidighet i skogen er vel en T3SV i 300WM med langt løp sikkert greit nok (selv om jeg ville kjøpt noe annet / en ekstra rifle dersom det ble mye langhold - jeg ønsker forskjellige egenskaper i både rifle og sikter for bruk på rørlig jakt i tett skog og stasjonær skyting på lengre hold)

Link to comment
Share on other sites

Takker for respons :smile:

 

Det blir nokk mest jakt i skog, elg og rådyr for d meste så 308 er jo nokk blir også en del skyting på bane mest 100m.. men prøvde langhold og det Var jo gøy :smile:

 

Men tror du super warmint er et morsomt alternativ i 308 også med kappa løp og demper?

Link to comment
Share on other sites

Men tror du super warmint er et morsomt alternativ i 308 også med kappa løp og demper?

 

Dette er i mitt hode selvmotsigende..

 

En super varmint ville jeg hatt med langt løp for mye skyting og lite trasking. Skulle jeg gått mye, hadde det blitt .308 i light versjon med kappet løp, utifra de alternativene du har valg ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...