Jump to content

Erfaringer med Magtech


Blaserproff

Recommended Posts

Har prövd 115grn og 124grn i min G19 og G26, funker fint. Har ikke merket noen forskjell i presisjon eller funksjonering på S&B 15grn,de nevnte Magtechene eller Gecco.

Jeg skyter like ille uansett fabrikat og kulevekt :oops:

 

Forskjellen som vel er lagt merke til, er vel at Magtechene soter litt mere i våpnet, men jeg skyter Glock og da har dette ikke noe og si :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, tenker jeg prøver 1000 stk :) Nei, glocken er ikke særlig kresen på soting. Har skutt en del Gecco merket fort at en god del "messingspon" i pistolen. Vet ikke om det syldes skarpe kanter generelt i gloccken, har du peiling på om det har noe som helst å si ? eller er det bare å peise på ? 8)

Link to comment
Share on other sites

Har skutt en del Gecco merket fort at en god del "messingspon" i pistolen. Vet ikke om det syldes skarpe kanter generelt i gloccken, har du peiling på om det har noe som helst å si ? eller er det bare å peise på ? 8)

 

Tror ikke det er messingspon, men heller kruttrester. Vet ikke hvorfor det evt. går fra å være grått krutt til messingfargede korn men jeg opplever det både med Geco og Fiocchi, både i revolver og pistol.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt tusen Gecco eller noe, men ikke merket noe messingspon som jeg lagt merke til. Nå pusser jeg forholdsvis ofte og rekker sjelden skyte mer enn 2-300skudd mellom hver puss.

:? liker du ikke pistolen din, siden du driver å sliter den ut slik?

 

har hatt god erfaring pressisjonns messig med 124gr magtech i STI og 115gr i Ruger SR9 og sr9C

Link to comment
Share on other sites

hehe er jo kos og gni litt på våpnene på lördagsettermiddagen etter formiddagens skyting :wink:

 

Siden er strengt tatt vedlikeholdet den får en boresnake gjenom löpet, litt gnikking med en tannbörste, og noen dråper ny olje det den får av stell. Önsker ha ett rent våpen når jeg över demontering/montering.

Må holde kunskapen ved like vettu Hassel, demontering maks 5sek montering maks 7sek. :wink:

 

On topic igjen. Har nå gått igjenom ca 4-500 skudd til, halvparten Gecco og så Magtech 124grn jevnt fordelt i G19 & G26en.

Må nokk gå tilbake på dette med soting, kunne ikke se noen forskjell.

 

Bittelittegranne med messingspon er det, men også det er jevnt fordelt på våpnene og Magtech/Gecco.

Link to comment
Share on other sites

Politiet her i landet brukte MagTech (MRP - Companhia Brasileira de Cartuchos, San Paulo, Brazil) i sine revolvere, pistoler og maskinpistoler i mange år. Dette var vel mil-spec. ammo med nitede hetter. Politiet har gått over til tysk ammmo i 9 mm nå, fortsatt med mil-spec., såvidt jeg vet.

Grunnen til at Politiet gikk bort fra MagTech i 9 mm er jeg ikke helt sikker på.

Noen andre som er det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...