Jump to content

Fabrikkammo i .222 til rådyr


ko-stens

Recommended Posts

Noen som har noen formening om hva som fungerer bra i .222 til rådyr? Tenker da på fabrikkammo. Har ikke fått kommet i gang med hjemmelading enda, så får få tak i ei pakke eller to med hele patroner i stedet. Kan hende det kan bli litt rådyrjakt i høst likevel.

 

Vet at Norma har, men de er da så skremmende dyre (500,- for 20 stk - dobbelt av alle andre omtrent)! Finnes det noe alternativ til Norma sine, som også finnes i godt utstyrte butikker? Har Jaktpartner, Elverum og Børselars, Eidsvoll i rimelig avstand. Vet de har .222 i flere varianter, men det virker som om de fleste er skadedyrspatroner. Kanskje ikke så lurt å bruke det på rådyr? Har Federal PowerShok i 50 grs. Er vel ikke så bra det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker norma blyspiss,grunnet at den går likt med jaktmatch. slik kan jeg jakte både gås og rådyr uten å bekymre meg for forskjell i treffpungt.

kan ikke si noe om effekten på rådyr med blyspissen enda :oops: men det blir vel :):) har skutt gås med den og det ble ett vel grisete utgangshull :D

Link to comment
Share on other sites

Spørs om jeg ikke får ta meg råd til et par pakker med Norma sin da tenker jeg. Lett å få tak i og. Så får en lage seg et egnet laderom til vinteren og begynne å lade sjøl! Har både hylser, tennhetter, kuler og ladebok liggende. Mangler bare utstyret og krutt, og plass å lade. Komplett Leeutstyr koster jo bare et par Normapakker...

Link to comment
Share on other sites

Jammen da tror jeg at jeg prøver PowerShok på rådyret jeg - om det skulle svinse en forbi kombien. Har nemlig noen av dem, og det er den jeg har tatt storviltprøva med og. Har jo hørt mye bra om Norma og da, så ikke utenkelig at jeg skaffer en pakke likevel.

 

Skulle det dukke opp et rådyr og jeg skulle være så heldig å ikke bomme, så skal jeg prøve å huske og få tatt bilder av det og gitt rapport! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...