Jump to content

Kamrer ikke etter neck-sizing


Smergelsmurf

Recommended Posts

Sitter å prøver å lære meg neck-sizing av .308 hylser i en RCBS Neck-Sizing die.

 

Har stilt dien etter anvisningene fra RCBS. 15 engangsskutte Norma-hylser er pressa og tatt på lengda. En av disse 15 vil absolutt ikke kamre i min Remington 700 og en annen hylse er rimelig "tung" å kamre med hevarmen. De resterende 13 er helt ok.

 

Hva skjer? Er dette vanlig å oppleve under halspressing?

Link to comment
Share on other sites

Har du satt i nye hetter? Hvis du har gjort det, så kan det være at på de 2 som ikke kamrer at hetta ikke er skikkelig satt inn.

Eller at du har bært uheldig å fått inniblandet noen hylser skutt i annen børse. Skal gå veldig fint å bare neck size etter skutt i eget kammer

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke satt inn hetter. Ville bare teste hylsene i kammeret etter pressing. Det kan selvølgelig hende at jeg har rota inn en hylse skutt i et annet våpen, men finnes det noe enda rommere enn et Rem700 kammer :D ?

 

Er det mye å hente på halspressing hvis man ser bort fra lengre levetid på hylsene? Bedre presisjon?

 

Bruker RCBS kuleinnsetter også

Link to comment
Share on other sites

Halspresser stort sett alt jeg ja. Mye mindre jobb å så sliter man ikke så mye på hylsene. Men det er nå bare å presse de som er trange litt, så går det som smurt dette.

Bruker redding body die, da kan du også presse ferdigladd ammo med denne når du finner noen som er litt treige.

Link to comment
Share on other sites

Mye å hente på halspressing?

For min del, bruker jeg Redding Bushing-die i alle kaliber!

Slepper å smøre hylsene, noe som er en fordel, især hvis du har Karusellpresse.

Pressene trenger også rengjøring ser du, å det blir det mye mindre av hvis en slipper smøremiddel over alt.

 

Tilbake til Trådstarters spørsmål.

RCBS kuleisetter har også innebygd krymp, for di kulene som har krymperille.

Har ikke kulene krymperille, så trykker dy ned skuldra på hylsa slik at du kan få problemer med kamring.

 

Hvis det er problemet, prøv å justere dia litt opp (1/4 turn) og juster kuleisetteren ned igjen til riktig COL.

 

Håper det funker!

 

Mvh. Joda

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...