Jump to content

Identifisering av rifle


Locasto

Recommended Posts

En mann kom innom og viste en rifle han skal kvitte seg med. I det han dro den ut av futturalet tenkte jeg " enda en M98" men det var det ikke!

 

Legger ut noen bilder slik at kammerets brukere kanskje kan bidra:

(På våpenkortet til rifla står det kun "skarpskytterrifle, Tjekkisk, 7,92")

 

DSC_0940.jpg

 

DSC_0941.jpg

 

DSC_0942.jpg

 

DSC_0943.jpg

 

DSC_0944.jpg

 

 

Eieren oppgav et fabrikknavn på riflen, men dette står ikke på våpnet noe sted så vidt jeg kan se. Venter med å si hva for ikke å påvirke ev. forslag!!

 

NB: Våpnet skal selges så intereserte kan melde seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jasså locasto, du håper å ha blitt Mannlicher eier nå??? Nei, dette er nok bare ei børse laget på lisens for tyskera ja, eller et gammelt tyskerjern, eller nazistag, som vi kalte det den gangen.

 

Du får nok holde deg til din mod. 1895 en stund til, din enarmede banditt.... (eller møkkamann med møkkahand som folk sa den gangen... )

 

(Ellers blir det familiehytta (den "store" familien) den 24/9. Sako 7,62x64, Sako 7,62x51, Sako 8x57, Sako 6,5x55, Sako 6,5x57R, Sako .308W kommmer helt sikkert. Håper Sako 9,3x62, Sako 7x64, Sako .243 og Sako .22 Hornet kommer. Har jeg glemt noen nå??? Hmmm... nei, men mulig Sako L46 kommer. Håper han tar med sin 7x33, selv om denne kan være marginal til elg.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...