Jump to content

12/76 ammo til gaupe/rev?


leoestby

Recommended Posts

http://www.nettavisen.no/friluftsliv/article452858.ece

 

Dette er Tungsten-Matrix:

 

Tungsten-Matrix kan brukes i alle våpen som tåler blyhagl, uansett trangboringsgrad. Tungsten-Matrix er hagl som består av wolframpulver blandet med et plastmateriale, og har en egenvekt på 10,6g/cm3. Wolfram er tyngre enn bly, og i kombinasjon med plast gir dette hagl som har egenskaper tilsvarende forniklede blyhagl.

Link to comment
Share on other sites

Hva med disse:

 

Whinchester Extended Range HD waterfowl #2

 

eller

 

Federal Premium ultra shock heavywheight. Tungsten T15

 

 

(jeg skyter så lite gaupe at pris er uten betydning, men kvalitet betyr alt!)

 

Det ville jeg og gått for, eller wingmaster hd. I 12/76, bb ellers #2. Regner med mod choke er et godt valg. Test på skive

Link to comment
Share on other sites

Hva med disse:

 

Whinchester Extended Range HD waterfowl #2

 

eller

 

Federal Premium ultra shock heavywheight. Tungsten T15

 

 

(jeg skyter så lite gaupe at pris er uten betydning, men kvalitet betyr alt!)

 

Det ville jeg og gått for, eller wingmaster hd. I 12/76, bb ellers #2. Regner med mod choke er et godt valg. Test på skive

 

Jeg også, hadde den vært til salgs...

Link to comment
Share on other sites

Mange prater jo godt om Saga Maximum tungsten. Jeg vurderer ei pakke med dette i #2 til rådyr, rev, gaupe. Hvis den går i kombi'n min da? Den er ikke godkjent for stål og har full trangboring hvis jeg ikke tar helt feil. Er ikke så alt for mye å velge i når børsene ikke er godkjent for stål.

Link to comment
Share on other sites

Mange prater jo godt om Saga Maximum tungsten. Jeg vurderer ei pakke med dette i #2 til rådyr, rev, gaupe. Hvis den går i kombi'n min da? Den er ikke godkjent for stål og har full trangboring hvis jeg ikke tar helt feil. Er ikke så alt for mye å velge i når børsene ikke er godkjent for stål.

 

 

Er ikke børsa godkjent for stål, bør du iallefall ikke skyte Saga Maximum tungsten!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...